Een vriendin heeft een Toyota Yaris van 2001 die blijft in de toeren 2000-3000 hangen en er gaat een rood oranje lampje branden van het motormenagament en als ze het gas los laat stottert de motor en blijft continu in de toeren hangen .
Wie weet wat het kan zijn alvast bedankt groetjes Huub
Geplaatst door huubske1952 (70) , lid sinds 9 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Yaris? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.
17 Reacties
oldford (0) PRO, 9 jaar geleden
Ik zou eerst de foutcode(s) laten uitlezen. Dat scheelt een hoop gezoek en gegis.
huubske1952 (70), 9 jaar geleden
had het al gezegd tegen haar om hem uit te laten lezen zodra ik wat weet welke foutcode laat ik het weten alvast bedankt
huubske1952 (70), 9 jaar geleden
ze heeft hem uit laten lezen en gaf aan VVT BANK 1 aan helaas konden ze niet zeggen wat het was
oldford (0) PRO, 9 jaar geleden
VVT = Variable valve Timing.
Dat is een probleem met de nokkenas timing.
huubske1952 (70), 9 jaar geleden
bedankt oldford moet ik dan denken aan de nokkenassensor
daandc (0) PRO, 9 jaar geleden
Kijk eerst maar eens naar je stationair steller of deze niet vast zit of vervuild is !!
Als deze hapert loopt de motor ook beroerd .
De versteller komt niet zoveel voor dat deze stuk gaat .
En als deze stuk gaat dan komt dat omdat een beunhaas de verkeerde olie in de motor gegooid heeft .
Of te lang verversings interval .
Er mag alleen een half syntheet in 10w40 .
Je kunt m wel controleren door er even 12 volt op de nokkenassteller te zetten dan moet het motortoerental veranderen.
huubske1952 (70), 9 jaar geleden
zal dadelijk eens alles nakijken , waar die nokkenassteller en stationair steller zit heb geen flauw idee helaas heeft ze er geen vraagbaak erbij , ik probeer haar te helpen omdat ze haar auto nodig heeft en zelf heeft ze niet veel in ieder geval bedankt voor de tips groetjes Huub
huubske1952 (70), 9 jaar geleden
allemaal bedankt probleem is opgelost was een losse kabel groetjes huub
kaleido 1 (1430) PRO, 9 jaar geleden
Waar en waarvan was deze kabel ? zo hebben we er niets aan.
huubske1952 (70), 9 jaar geleden
precies weet ik het niet want ze had het door iemand laten doen maar volgens mij had het met de nokkenas te maken zodra ik het precies weet laat ik het weten groetjes Huub
daandc (0) PRO, 9 jaar geleden
[quote=huubske1952]precies weet ik het niet want ze had het door iemand laten doen maar volgens mij had het met de nokkenas te maken zodra ik het precies weet laat ik het weten groetjes Huub[/quote]
Dat zal dan wel de aansturing van de vvt zijn (variabel valve timing) nokkenasversteller.
huubske1952 (70), 9 jaar geleden
probleem schijnt nog niet opgelost te zijn dus wie heeft een vraagbaak of een aanwijzing waar ik moet kijken waar deze nokkenasversteller zit alvast bedankt
daandc (0) PRO, 9 jaar geleden
huub
Als je geduld hebt zal ik morgen ff kijken voor een scan uit de vraagbaak .
huubske1952 (70), 9 jaar geleden
dat is toppy Daan alvast bedankt
daandc (0) PRO, 9 jaar geleden
Hierbij huub
In de eerste scan kun je de positie's van verschillende componenten terug vinden .
In de 2 en 3 scan staan de stappen hoe te werk te gaan. (ik zie dat ik 2 en 3 heb omgedraaid )
Ook wat ik je al aangaf te hoe je de versteller kunt testen .
huubske1952 (70), 9 jaar geleden
hartelijk dank Daan voor de moeite heb het opgeslagen en zodra ik nieuws heb laat ik het je weten groetjes Huub
akoen (0), 3 jaar geleden
Hoi Huubske,
welke losse kabel was dat dan 5 jaar geleden, toen die auto bleef hangen in zijn toeren??????