Citroën C3 Pluriel: problemen sensodrive Pluriel

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6/ 16V

Ik heb een Pluriel waarvan de sensodrive niets meer doet. Hij begon met haperen maar dat on altijd gereset worden door de accu los te halen maar na enkele nachten vorst heeft hij het nooit meer gedaan. De auto wil ook niet meer starten met de sleutel omdat de sensodrive in storing staat. Is er iemand die hier verstand van heeft cq. dit voor mij kan repareren?

Jan

Cherokee6

Geplaatst door Cherokee6 (0) PRO , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

pievo86 (0) PRO, 9 jaar geleden

Je hebt iemand nodig met een proxia of lexia uitlees kast want waarschijnlijk moetje alle standen weer opnieuw inleren hij herkent nu de vrije stand van de versnbak niet meer en zal dus ook niet meer starten als hij denk dat hij nog in de versnelling staat. jan

Cherokee6 (0) PRO, 9 jaar geleden

Dit hebben we al laten doen bij een franse Citroen dealer vlak voordat het helemaal mis ging, het heeft helemaal niets geholpen, ik had zelfs het idee dat het probleem ermee verergerd was.
als er iemand is die dit voor mij kan oplossen?

Snelle Jaapie (0) PRO, 9 jaar geleden

Problemen met een sensodrive zijn vaak lastig. Zodra de computer van de bak storing heeft en niet meer weet in welke versnelling de auto staat, zal nooit de startmotor geworden aangestuurd. Waar men eerst voor moet zorgen is voor een juiste boordspanning. Is de accu goed, is de massa kabel goed, maken de accuklemmen goed contact en is de hoofdzekering die net onder de accubak zit nog in goede staat?
Van de meeste gevallen die ik heb meegemaakt was of de accu slecht of de actuator van de koppeling. Dit laatste wil men nooit graag horen omdat dit onderdeel niet goedkoop is.

ik hoop u zo verder op weg geholpen te hebben

groet Jaap

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.