Citroën C3: druk in watercircuit

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 - kfv

Vraagje naar de Citroënspecialisten onder de collega's.

Wij hebben op twee weken tijd twee identieke C3 auto's "op bezoek" gehad met leeg expansievat. Hadden alle twee relatief warm gereden. Bij de eerste heeft dealer in Nederland cilinderkoppakking veranderd, maar euvel bleef. Bij de tweede hebben wij vorige week cilinderkoppakking vervangen, deze was effectief "door".

Nu hebben beide wagens identiek blijvend probleem : opbouw van druk in het systeem waardoor het koelwater via de cilinderkoppakking achteraan naar buiten verliest, met een plasje tot gevolg als de wagen een dag staat. Beide wagens verliezen op dezelfde plaats het koelwater, nl. achteraan cilinderkop langs de versnellingsbakzijde. Hebben systeem op druk gezet, maar dan geen drukverlies of waterverlies. Radiator doorstroming ok, waterpomp ok, ...

Moest dit iemand bekend voorkomen, alle tips welkom. Daar het twee identieke wagens met een identiek probleem is.....

jhl

Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

andreas08 (0) PRO, 9 jaar geleden

je geeft aan opbouw van druk in koelsysteem
dit betekent dat compressiedruk in koelwater komt
of dit door koppakking komt een gescheurde kop of door gescheurde cilinder wand dat moet je uitzoeken
het thermostaathuis kan ook wel eens gaan lekken
achterkant motor daar zit waterpomp en aan achterzijde waterpomp zit een afdichtingsring
die door ouderdom nog wel eens kan gaan lekken

Erikjee (0) PRO, 8 jaar geleden

zijn het automaats of versnelingsbak ziit toch gewoon aan zij kant van de kop een huisje?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.