Mitsubishi Colt: Motor houdt in als hij koud is

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 GLI

Goedendag,

Na een koude start houdt de motor van mijn Colt -soms- in. Het lijkt samen te hangen met koud/vochtig weer. Stationair loopt-ie okee.

Symptomen:
Als je gas geeft om op te trekken lijkt te motor zich heel even te verslikken voor het toerental omhoog gaat.
Als je een op snelheid bent met weinig gas merk je niet zoveel verkeerd, maar als je dan gas bij geeft gaat de motor ontzettend inhouden en versnelt de auto niet.

De problemen verdwijnen wanneer de motor warm is.

Ik heb op de gok de bougies vervangen, dit heeft het probleem helaas niet verholpen.

Is er iemand die met deze symptomen aan kan geven waar het waarschijnlijk aan ligt?

NigelM

Geplaatst door NigelM (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Colt? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Restless (0), 9 jaar geleden

Of een niet goed sluitende waterthermostaat. We hebben een Colt gehad die probleemloos liep als hij dagelijks gebruikt werd. Stond hij echter een paar dagen stil dan sloeg de auto bij gebruik na een paar kilometer af en was hij moeilijk weer te starten. Later bleek de thermostaat dus niet goed te sluiten bij koude motor (thermostaatmeter kwam ook niet in het midden van de schaalverdeling, later na vervangen wel). Ik zag dat er ook kleine koelwaterleidingen ter hoogte van het gasklephuis liepen. Ik vermoed dat het koude water invloed had op de instellingen van de gasklep enz.

will oosting (0), 7 jaar geleden

Ik heb het zelfde probleem met mijn colt uit 97. Is er al een oplossing voor dit probleem? Zat zelf aan nieuwe bougies en bougiekabels te denken. Mvg will

NigelM (0), 7 jaar geleden

Na vervanging bougiekabels liep hij weer goed, ook met vochtig weer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.