Toyota Prius: Remmen prius 3

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,

probleem 1.


Ik heb weer eens een probleem met de Prius 3 nu gaan soms 4 lampjes branden die van de ABS en het slipgevaar lampje hij remt dan ook heel slecht.

de andere 2 lampjes weet ik zo niet.

vandaag 3 keer voorgekomen door 5 keer te starten gaan alle lampjes weer uit en gaat het remmen ook weer goed.

Auto had al een ABS update gehad terugroepactie.


probleem 2.

Als ik boven de 140 km per uur het gas flink in trap hoor ik aan de rechte kant een ratelend geluid.


probleem 3

Bij koud weer moet ik eerst 3 km rustig aan doen anders begint de Prius te schokken hij houd in zeg maar als na 5 minuten rijd hij weer als een zonnetje.

Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen.

km stand is 90.000.

Essysails

Geplaatst door Essysails (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Prius? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

voyager (0), 9 jaar geleden

Eerst uitlezen! en de uitkomst van hier posten. Dan heb je zoekrichting

Essysails (0), 9 jaar geleden

Ja dat ga ik morgen doen maar dat geld alleen voor de remmen bij de andere probleem kunnen ze niks vinden.

voyager (0), 9 jaar geleden

Uitlezen dan rijdend. Gelijk gebruik maken van gelegenheid van monteur om naar geratel te luisteren.

Essysails (0), 9 jaar geleden

Missiën dat iemand ook nog ervaring met de radio van de Prius heeft de radio is een keer 4 dagen dood geweest maar tot op heden werkt hij weer goed.

Essysails (0), 9 jaar geleden

Ik ben inmiddels bij de garage geweest het bleek dat de sensor stuk was, wel jammer dat zon ding in het wiellager zit dus moest alles vervangen worden.

ik heb de problemen nu niet weer gehad

Essysails (0), 9 jaar geleden

Iets te vroeg gejuigt daar was de storing weer er gaan gewoon 4 lampjes branden waaronder de abs.

Als dit gebeurt remt de auto ook heel slecht door 10 keer opnieuw te starten is de storing meestal weg.

Maar kan ook zo weer terug komen we hadden altijd veel vertrouwen in Toyota maar dat is nu wel weg hoor.

weer 285 euro weggegooid.

Essysails (0), 9 jaar geleden

Er is weer een probleem bij gekomen de cruise control werkt soms niet dan gaat het lampje van de cruise control knipperen.

arjenhofstra (0) PRO, 8 jaar geleden

Als er lampjes branden dan zijn er normaal gesproken ook foutcodes.
Je kan ook foutmeldingen in het abs systeem krijgen wanneer er fouten in de motor ecu opgeslagen zijn. De abs module kan dan een melding geven dat gegevens vanaf de motor ecu niet juist zijn.
Een complete voertuigscan is een goed startpunt.

Essysails (0), 8 jaar geleden

Ben bij de garage geweest ze zijden dat ik de rem te ver in trap bij het starten dat daarom de storing kan voor komen.

Essysails (0), 8 jaar geleden

Maar er is al weer iets stuk nu werkt de electrice verstelbare lendensteun-verstelling niet meer iemand een idee wat er aan de hand kan zijn.

voyager (0), 8 jaar geleden

Rem kun je niet te ver intrappen. Dat is onzin verhaal. Wel kan het probleem in de remlichtschakelaar zitten. Kijk naar de zekeringen voor je stoel verstelling.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Prius of stel zelf een nieuwe vraag.