Toyota Corolla: Passagiersairbag

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6vvti

Even een korte vraag
Wat moet er allemaal los om de airbag bij de garage te moeten wijzigen?
Tegen mij is verteld alleen het bovendeel ,maar kan dat zonder het stuur los te nemen?
Slechte ervaringen met demonteren van daschboard en dergelijke dus daarom deze vraag

joostm

Geplaatst door joostm (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

fordmannetje (0) PRO, 9 jaar geleden

snap je vraag niet

voyager (0), 9 jaar geleden

Als je het bij de garage laat doen, hoef je het niet te weten.Daar is dan de garage verantwoordelijk voor. Behalve als je bij een beun brengt en die dan als garage noemt.
En, ja dash moet eruit. Stuurwiel hoeft niet per se eraf, al het is dan makkelijker en sneller gedaan.

joostm (0), 9 jaar geleden

Ik weet niet of ik het laat doen
Alles is nu trillingsvrij en rammelvrij
Wil dat gezeik niet om weer een avontuur tegemoet te gaan
Wat was de oorzaak van de terugroep actie?

fordmannetje (0) PRO, 9 jaar geleden

waar heb je heg over?
terugroepactie??
je bent zeer vaag

joostm (0), 9 jaar geleden

Er is een terugroepactie geweest
Eerste keer serienummer gekeken van airbag was het goed
Tweede keer bij toyota dealer geweest en ze vertelde dat mijn auto er ook bij hoorde
Weet niet of ik het laat doen,vandaar de vraag wat er allemaal los moet en of het uberhaupt noodzakelijk is.
Weet wel dat het niks kost en een top service van toyota is!

fordmannetje (0) PRO, 9 jaar geleden

denk jij dat ze bij toyota voor de lol zoveel autos terug laten komen ??
beetje dom
ik zou het zo laten en afwachten wanneer je de airbag op de snelweg in je gezicht krijgt
sorry voor de harde woorden maar ik vind dit toch wel zo stom

joostm (0), 9 jaar geleden

Ben het een gedeelte met je eens,maar als het echt gevaar zou zijn had het via de landelijke media wel gehoord.
Laat de auto al 12 jaar door de dealer onderhouden en ja ik heb daar zeker vertrouwen in
Stel dat je de wagen via de beun laat onderhouden had ik van het probleem nooit gehoord!
Alleen mijn vraag was of er veel demontage werkzaamheden zijn,en ja daar is de garage verantwoordelijk voor en dat begrijp ik natuurlijk ook!
Alleen ik heb in het verleden slechte ervaringen met dasch eruit halen (met ander merk) dus vandaar die vraag.

voyager (0), 9 jaar geleden

Of er veel gedemonteerd moet worden om passagiers airbag te vervangen? JA!!!Maar dan ook niet zoveel dat die straks gaat rammelen.En dan nog heb je de garantie er op en kun je terug bij dealer om dat te laten herstellen.

joostm (0), 9 jaar geleden

Klopt helemaal wat je zegt
Allemaal bedankt voor de snelle feedback en een fijn weekend!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.