Toyota Starlet: Verwarmingsventilator

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Heb een Toyota Starlet van maart 1996 gekocht. Wie kan mij vertellen waar de snelheidsregelaar van de verwarmingsventilator zit. Ventilator draait slechts op hoogste stand. Of natuurlijk ook eventueel een andere oorzaak als het kan.
Verder zoek ik een stel veerpoten rondom of enkel de veren. De wagen is blijkbaar door een prutser verlaagd en daarbij is geknoeid met de veren. de dempers lijken de originele nog te zijn. Zo te zien zijn er nogal wat verschillende veren voor verschillende bouwjaren. Het is dan een kwestie van mm's langer. doorsnee windingen, diameter draad. Vraag is of dat veel uitmaakt mits ze passen. Ten aanzien van een automaat of handgeschakeld lijkt er wel een belangrijk verschil te zijn tussen de veren,
En een reparatiehandboek zou ik ook wel willen hebben. Iemand een idee hoe daar aan te komen behalve de boeken die te kopen zijn.
Nog een probleempje: het rempedaal drukt nogal diep in maar remmen doet ie goed. Remschoenen, schijven en blokken zijn in orde. Bij andere Starlets viel het mij ook op bij een proefritje dat het rempedaal diep moet worden ingedrukt. Bij stilstaande motor moet ik minder diep intrappen en als ik met ingetrapt pedaal de motor start gaat het pedaal aanzienlijk dieper. Iemand een idee hoe het komt, hoe te verhelpen of is het eigen aan dat type
Met vriendelijke groet en bedankt alvast.
Gericke

ojhekcireg

Geplaatst door ojhekcireg (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Starlet? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

voyager (0), 8 jaar geleden

Rechts onder dash board is je fan. Daarop is een weerstand op geschroefd. Als die vervangt zal het weer op normale snelheid draaien. Bij CAR Toyota in Nijkerkerveen vind je mogelijk alle nodige onderdelen om de auto weer normaal te laten veren.
De remmen werken op deze wijze. Volgens jou uitleg is niets mis mee met je remmen. Dat het pedaal zakt nadat je motor start is normaal omdat dan rembekrachtiger in werking treedt.

ojhekcireg (0), 8 jaar geleden

Bedankt alvast. Maar graag even reactie op de vraag of het in belangrijke mate wat uitmaakt welke veer(poten) er onder gezet worden als de hoofdafmetingen maar passen.
Gezien het aanbod van nieuwe veren is er verschil in afmetingen, welsiwaar geen grote verschillen.
Maar kennelijk is er net in of na maart 1996 een ietsje andere uitvoering van de vering. Maar hier gaan we af op de datum eerste te naam stelling maar dan weet je niet precies welke uitvoering het dan wel is. Te verwachten is die van voor maart 1996. Het is wel een onduidelijke speurtocht naar welke veren er nu precies onder moeten.
Waarbij nog een vreemd verschijnsel te zien is. Een set veren om te verlagen kost maar de helft van de prijs van nieuwe originele veren.
Dus is mijn concrete vraag of het nu de exacte afmetingen van d everen koet zijn of mogen die in geringe mate afwijken.
Gericke.

voyager (0), 8 jaar geleden

Met je kenteken krijg je de juiste veren. Ze mogen iets korter zijn, maar lig niet langer of van een zwaardere model. En ze hoeven niet nieuw te zijn.

ojhekcireg (0), 8 jaar geleden

Bedankt nog maar eens. Zou je ook kunnen uitleggen hoe dat dahsboardkastje er uit kan. Zo te zien met wat klikken maar dikwijls breekt er dan wat af. De weerstand zou achter dat kaste zitten volgens anderen.
Bedankt alvast.
PS Bij Car Toyota was maar 1 veer op voorraad. Ga morgen kijken of een pakket gebruikte veren passen bij een recyling bedrijf die ze zou hebben.
Gericke

voyager (0), 8 jaar geleden

Onderaan dashboard kastje is mogelijk een beschermplaat. Die is met drukknoppen vastgezet.Met gepaste kracht en evt met twee platte schroevendraaiers uitwippen.Weerstand is met schroeven vastgebonden.Er is een vierdraads kabel ingestoken.

ojhekcireg (0), 8 jaar geleden

Veerpoten zitten er onder. Zijn gebruikte originele die er onder horen. Probleem was het bouwjaar en het model. Kenteken staat op 15-3-1986 en dat zou model P8 moeten/kunnen zijn. Maar het is model P9 dat feitelijk vanaf 04-1986 zou moeten zijn volgens allerhande onderdelen gegevens die de datum aangeven.
Verder ook een gebruikte weerstand voor de verwarmingsventilator gekregen bij de verpoten. Maar deze was ook al gebarsten maar werkt nog wel. Wat een rommel zeg, die moet wel barsten en die gaan kennelijk niet zo lang mee.
Het dashboardkastje moet er met het hele rechtse frontje uit. D.w.z. aan de bovenkant zit het er in geklikt en aan de onderkant met schroeven. Gaat gemakkelijk als je het weet.
Bedankt voor de tips.

ojhekcireg (0), 7 jaar geleden

Zie hierboven

voyager (0), 7 jaar geleden

Mooi dat het opgelost is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.