Toyota Rav4: verlagen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

hallo allen ik wil de wegligging en het rijcomfoort van mijn rav4 verbeteren, nu ben ik al verlagings veren tegen gekomen,maar zit er ook nog verschil in type veren zoals bij de vw transporter bussen daar wordt de stijfheid aangeduid met kleuren.
alle suggesties zijn welkom om mijn rav beter en confotabeler te maken maar het moet met de prijs wel redelijk blijven.
mvg ronald

daimen64

Geplaatst door daimen64 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota RAV4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

fordmannetje (0) PRO, 8 jaar geleden

door te verlagen gaat het comfore juist achteruit
je stuitert de auto haast uit

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Klopt helemaal. Bezint eer ge begint.

daimen64 (0), 8 jaar geleden

[quote=fordmannetje]door te verlagen gaat het comfore juist achteruit
je stuitert de auto haast uit[/quote]
ja maar dat doe ik nu ook al comfortabel is anders.is het dan met andere schokbrekers misschien comfotabeler te krijgen

fordmannetje (0) PRO, 8 jaar geleden

nee niet echt
die autos zijn nou eenmaal stuiterbakken

daimen64 (0), 8 jaar geleden

[quote=fordmannetje]nee niet echt
die autos zijn nou eenmaal stuiterbakken[/quote]
oke maar het moet wel mogelijk zijn om met de juiste schokbrekers en veren de auto comfortabeler te maken.misschien iemand die meer weet van schokbrekers en veren want alles is te koop

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Wat wil je nou eigenlijk?

Een te slap geveerde auto, die als een dweil over de weg banjert? Als je dat met ´comfortabeler´ bedoelt, moet je dunnere veren gaan gebruiken.
Zo oncomfortabel zijn die RAV4 eigenlijk niet. Zijn je schokbrekers nog wel goed.?

Wil je rijden met comfort, kies dan een auto met een langere wielbasis. Grotere wielen, en dikke banden. (bijv. Rolls Royce).

kaleido 1 (965) PRO, 8 jaar geleden

Schokbrekers bepalen niet als zodanig de stugheid van de vering , deze dempen .
De stugheid wordt bepaald door de schroefveer cq bladveer onder een auto.
Bij verlagingssetjes wordt de schroefveer vaak korter en dikker dus stugger.
Je zou kunnen kijken of er voor jou auto minder stugge veren te leveren zijn , dit zou je dan via de dealer het snelst aan de weet kunnen komen.
Er zijn schokbrekers van een bekend nederlands merk , k... die instelbaar zijn qua demping .

daimen64 (0), 8 jaar geleden

gen oplosing

Ralf_Jensen (0) PRO, 8 jaar geleden

Ik neem aan dat je bent gestopt met zoeken dan?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota RAV4 of stel zelf een nieuwe vraag.