Toyota Yaris: Yaris p1349

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Dag allemaal,


Bij mijn toyota yaris 1.3 benzine, 2001 krijg ik foutcode p1349
De auto rijdt verder prima, geen rare geluiden of vermogenverlies.

Ik heb van de garage te horen gekregen dat het wellicht de vvti versteller kan zijn (vervangen 560 euro..)
of de oil control valve (200 euro)

Maar dat ik eerst het best synthetische olie kan proberen met sterk reinigende eigenschappen.
Hebben de mensen hier ervaring met dit probleem en welke synthetische olie staat nou echt bekend als
zeer reinigend?


Bij voorbaat dank!

Aphy

Geplaatst door Aphy (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Yaris? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 8 jaar geleden

Je zou de ocv en het filter dat er voor zit aan de andere kant onder de banjobout er eens uit kunnen halen en schoon maken.

daandc (0) PRO, 8 jaar geleden

[quote=Aphy]Dag allemaal,


Bij mijn toyota yaris 1.3 benzine, 2001 krijg ik foutcode p1349
De auto rijdt verder prima, geen rare geluiden of vermogenverlies.

Ik heb van de garage te horen gekregen dat het wellicht de vvti versteller kan zijn (vervangen 560 euro..)
of de oil control valve (200 euro)

Maar dat ik eerst het best synthetische olie kan proberen met sterk reinigende eigenschappen.
Hebben de mensen hier ervaring met dit probleem en welke synthetische olie staat nou echt bekend als
zeer reinigend?


Bij voorbaat dank![/quote]
Ik zou hier zeker niet zomaar klakkeloos een volsyntheet in gooien .

Of je moet graag nieuwe oliekeeringen willen monteren .

In deze blokken mogen alleen semisyntheten olieen in .

Als je het fatsoenlijk wil doen zul je de versteller uit elkaar moeten halen en reinigen en bekijken of er niks beschadigd is en daarna weer in elkaar zetten .

En wat ferrie zegt kijken of er geen prut in de banjo bout zit .

Dit soort problemen aan de versteller komt meestal voort uit slecht onderhoud of te lang met oude olie doorrijden .

Aphy (0), 8 jaar geleden

[quote=daandc]Ik zou hier zeker niet zomaar klakkeloos een volsyntheet in gooien .

Of je moet graag nieuwe oliekeeringen willen monteren .

In deze blokken mogen alleen semisyntheten olieen in .

Als je het fatsoenlijk wil doen zul je de versteller uit elkaar moeten halen en reinigen en bekijken of er niks beschadigd is en daarna weer in elkaar zetten .

En wat ferrie zegt kijken of er geen prut in de banjo bout zit .

Dit soort problemen aan de versteller komt meestal voort uit slecht onderhoud of te lang met oude olie doorrijden .[/quote]
Ik heb van de garage gehoord dat als eenmaal de versteller open is het niet meer gebruikt kan worden.
Is het volgens jou mogelijk om de versteller schoon te maken (mits er geen beschadigingen zijn) zonder vervanging?
Ik ga het nu eerst proberen, door nieuwe olie toe te voegen.

kaleido 1 (1620) PRO, 8 jaar geleden

De ocv is gewoon te demonteren en te reinigen .
Zaterdag er nog 1 van een lexus 6 cilinder uit elkaar gehad , ding totaal vervuild en de zeef verstopt , loopt weer als een naaimachine.
Ik begrijp de opmerking van de dealer wel , magazijn omzet.

akoen (0), 3 jaar geleden

wat is een OCV en waar zit dat

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.