Seat Cordoba 1999: inlaatspruitstuk nippel afgebroken

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 6k5 alm vario

hallo alle,

Het volgende probleem met mijn auto, de vacuüm slang tussen de benzine druk regeling en de inlaatspruitstuk waar van nippel is afgebroken. (zie foto)

Weet iemand hier een oplossing voor? behalve de hele inlaatspruitstuk te vervangen met een nieuwe of 2de hands.

mvg Onno

ovdb

Geplaatst door ovdb (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Seat Cordoba? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Punt (35) PRO, 8 jaar geleden

Onno ; bij de gasinbouwer kan je vast wel een nippeltje kopen met een stukje M6 draad er op .

Gaatje in het spruitstuk opboren met 5 mm ,daar draad M6 in tappen .

Nippel met beleid er indraaien en het vacuumslangetje er op .

Als je het gereedschap er niet voor hebt is het net zo makkelijk om even naar zo'n werkplaats te rijden.

Succes.

JdeP (10), 8 jaar geleden

Een 'contact tip' werkt misschien ook (?)

Succes

ovdb (0), 8 jaar geleden

Hallo Punt en JdeP,

Mijn dank voor het antwoord,

Inderdaad de tap en een zelf gemaakt contact tip omdat ik deze niet zo snel kon vinden.

Wat ik gedaan heb is zelf een contact tip gemaakt heb van een bout en moer, want er moest een gat in van 2,5 mm. Ik ga er van uit dat er een reden is dat aan de afgebroken zijde het gat 2.5 is en aan de slang zijde 3

De moer heeft een dubbel functie om de bout vast te draaien tot 3 mm in de in de inlaatspruit, ik verwacht dat de wand van de inlaatspruit 3 mm is.

Mvg

Onno

Punt (35) PRO, 8 jaar geleden

Zorg dan wel dat de aansluiting gasdicht is.

Of je neemt een boutje die een deel heeft zonder schroefdraad.

Soms zit er in de aansluiting een vernauwing om de doorlaat wat weerstand te geven voor een soepele werking van hetgeen op vacuum gezet moet worden.

Doe er je voordeel mee.

Groet.

ovdb (0), 8 jaar geleden

Thanks,

De auto werk weer naar behoren en mijn tevredenheid maar niet voor de garage, ze zeiden dan de gasklep defect was en lopen nu 450 euro mis mogelijk meer. Was alleen vergeten om de ecu op nieuw in te leren. Ik had dit namelijk gedaan na het schoon maken van de gasklep.


Mvg Onno

ovdb (0), 8 jaar geleden

1- Symptoom Vervuilde elektronisch gasklep

Stationair loopt de motor veel te laag tot bijna afslaan en tijdens rijden voor duren afslaan als je het gas los laat bij het schakelen, ook op de snelweg. Gasgeven en weg rijden geen probleem zolang je maar gas blijf geven. Opnieuw in leren heeft geen zin bij deze gasklep omdat de gasklep in gesloten positie altijd lucht door zou moeten laten.

2- Symptoom autorijgedrag door loszitten vacuüm hoes benzine retour regeling inlaatspruitstuk.

Stationair draait de motor hoger dan normaal rond de 1100 toeren was 900.
Bij gas geven pendelt de toerental tussen de 1100 en 1500 ongeveer 3 keer, dit gebeurd ook als je rijd en gas los laat en je koppeling intrapt. Voor al als de motor op temperatuur is. Gas geven en weg rijden geen probleem zolang je maar gas blijf geven.

Dit is mijn ervaring met deze auto.

Mvg Onno.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Seat Cordoba of stel zelf een nieuwe vraag.