Toyota Camry 2003: Stof hoesjes op geleide pennen van voorrem

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.4 VVT-i

Stofhoesje van een geleide pen op de voor schijfrem was stuk. De andere waren ook niet meer 100% dus 4 nieuwe besteld.
Nu wil ik ze plaatsen maar het lijkt erop of de hoesjes te groot zijn. Als ik het gat opmeet is dat ø15 en het stalen deel van de stofhoes is ø17mm.
Heb de zaak toen weer even teruggebouwd.
Later op internet gezocht, maar het onderdeel nummer wat ik heb zou voor alle 2001-2006 modellen geschikt moeten zijn. Dat nummer is 47775-50010.
Ik heb het gat goed bekeken dacht ik toch, maar ik vraag me nu af of er mogelijk toch nog een gedeelte van (het stalen deel) de oude hoes in zit.
Het was allemaal behoorlijk aan het roesten, mogelijk is er daardoor niet te zien.
Kan iemand me hier duidelijkheid geven? Alvast bedankt.

Cees1573

Geplaatst door Cees1573 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Camry? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Michiel7811 (0), 8 jaar geleden

De maten weet ik niet maar kan me herinneren dat de ring er moeilijk in ging. Ik heb het gat goed schoon gemaakt met een mesje en boortje en vervolgens de hoes erin getikt met een dop en hamer.

Michel

Cees1573 (0), 8 jaar geleden

Hoi Michel

Het is nu 15 en moet 17 worden, dat betekent dat er 1mm wanddikte weg moet. Heb jij het idee dat je zoveel weggehaald hebt?

Michiel7811 (0), 8 jaar geleden

Nee, zeker niet, ik heb het gat gewoon goed schoongekrabt. Het is een soort 'stuikpassing'. Met een dop en hamer ging hij erin. Is wel lang geleden, ca 10 jr bij een '91 carina. Maar blijkbaar sindsdien nogsteeds gelijk. Is het inmiddels gelukt? M

Cees1573 (0), 8 jaar geleden

Oplossing was simpel. Door de roest op het verkeerde been gezet. Er zat nog een deel van de ring in de gaten. Twee flinke tikken met een beiteltje en de ring was eruit. Schoonmaken en nieuwe hoes van ø17 monteren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Camry of stel zelf een nieuwe vraag.