Toyota Corolla: portierraam opent niet meer elektrisch passagierszijde

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 vvti

Hallo iedereen, hoop dt u mij kunt helpen.
Heb sinds gisteren het probleem dat het rechter portierraam niet meer elektrisch is te bedienen, is gelukkig gesloten maar gaat niet open.
Zowel met de bediening van het rechter- als met het linker portier wil het raam niet openen, het raam aan de linker/bestuurderskant opent en sluit wel. Het is een Corolla Wagon, linea terra automaat, dus geen elektrisch bedienbare ramen aan achterzijde, toevallig heeft auto dinsdag bij Toyota dealer een kleine onderhoudsbeurt gehad (multiriem vervangen, airco afgevuld, olie ververst en filter vervangen en lampje vervangen van bedieningspaneel automaat en APK) dit is geen verwijt alleen extra info, maar gisteren bediende ik pas voor het eerst het rechter portierraam. Wordt dit ook getest bij een beurt en / of APK?
Hoe is dit op te lossen? Weet dat ik naar de dealer kan gaan maar breng de auto altijd naar de dealer die niet direct bij mij in de buurt is en als het gemakkelijk zelf op te lossen is zou ik u heel dankbaar zijn!

Alvast bedankt voor de reacties!

6567

Geplaatst door 6567 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

ibo (0) PRO, 8 jaar geleden

Zitten de raambedienings schakelaars op je automaat bediening paneel of ernaast?

6567 (0), 8 jaar geleden

Bedankt voor de snelle reactie, de raambedieningsschakelaars bevinden zich in de armsteunen van de portieren, schakelaar in rechterportier werkt niet en de schakelaar voor bediening rechter portierruit in het linker portier werkt niet, schakelaar voor linkerportierraam werkt wel, beide ruiten werken op dezelfde zekering voor zover ik kan zien.

voyager (0), 8 jaar geleden

Dan rest maar een ding, deurbekleding eraf halen en meten op de aansluiting connector naar de het raammotor. Als er stroom gemeten wordt en de juiste spanning(12v)dan is de motor de bos doener.

firedriver (0), 8 jaar geleden

Paneel demonteren, meten is weten, stekkerverbinding, motor foetsie, alles kan.
Gr.
Jantje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.