Toyota Corolla: Weerstand stuur bij corrigeren

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 vvti

Even een korte vraag
Kan het zijn dat mijn stuur meer weerstand biedt bij warm weer bij stuur correcties tijdens rechtuit rijden?
Heb al wat forums gelezen bij andere merken dat de sensors bij electrische stuurbekrachtiging defect zijn
Alleen ik merk het alleen bij warm weer als de auto heel de dag in de zon heeft gestaan
Meschien de warmte van het wegdek en de conditie van de banden?

joostm

Geplaatst door joostm (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

voyager (0), 8 jaar geleden

Conditie van de banden is bandenspanning. Controleer die even! Als er geen verbetering voelbaar is zou ik langs Toyota dealer gaan en laten uitlezen. Als het even kan op zo'n warme dag zodat het euvel zich sneller voordoet.Als het een sensor is zal dealer dat kunnen uitlezen met zijn testkast.

joostm (0), 8 jaar geleden

Bedankt voor de snelle reactie!
Komt dit vaker voor bij toyota?

joostm (0), 8 jaar geleden

Bandenspanning goed,alleen banden bijna op indicator
Net even gekeken wat een stuurhoek sensor kost ,wordt je niet vrolijk van
Stuurhoeksensor is goed of kapot of kunnen de waardes wisselenmet temp?
Waar zit de stuurhoeksensor in een toyota?

voyager (0), 8 jaar geleden

Laat de auto eerst uitlezen.Post hier de uitslag ervan. Dus evt.foutcode met bijbehorende omschrijving. Mochten er geen foutcodes in zitten, dan stuurinrichting controleren, vooral tandheugel op speling.

joostm (0), 8 jaar geleden

Ik zal eerst auto uitlezen,branden nooit lampjes of zo.
Speling stuur tandheugel minimaal,niets.
Ben beniewd als ik er nieuwe banden op monteer maar dat is pas later

joostm (0), 8 jaar geleden

Ben wat meer te weten te komen van electrische stuurbekrachtiging.
Er zit een temperatuursensor in het systeem om te zorgen als het systeem overbelast wordt dat de electromotor minder werkt.
Nu moet ik toch naar de dealer maar ik heb liever dat ik meer info heb voor de dealer dan dat ze dagen moeten zoeken.
Waar zit bij mijn auto de sensor?
Als mijn systeem defect is werkt het ook niet met de kou denk ik maar!
Bedankt alvast voor het meedenken

joostm (0), 8 jaar geleden

Naar dealer geweest ,geen foutcodes
Combinatie van de banden en soort wegdek en uitzetting van materialen.
Stuurhoeksensor bij de dealer nooit meegemaakt .
Probleem gesloten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.