Toyota Avensis: Dimlicht/grootlicht Avensis T25

Bouwjaar: 2007, Motorcode: 110kW

Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn Avensis T25 uit 2007.

Ik heb paar weken geleden een xenon set va Target gekocht om zelf te installeren.
Ik begon aan de rechterkant. Naar het aansluiten alle kabels volgende handleiding besloot ik eerste testen, voordat alles netjes weg te werken.
Bij het aanzetten van de dimlicht ging de xenon lamp 3x licht te knipperen en niets meer. Na paar keer te proberen dacht ik dat deze defect is.
Het begon aardig donker te worden, dus heb ik maar alles losgekoppeld en snel opgeruimd. Voor de zekerheid wou ik controleren of ik alles goed had terug had aangesloten.
Wat mij opviel meteen was dat de rechter dimlicht heel zachtjes was aan het branden met vergelijking van linker kant. Behalve dat brandde ook de grotlicht heel zachtjes aan beide kanten, terwijl de schakelaar stond op dimlicht. :ohmy:
En als ik de schakelaar van grotlicht aanzette ging de rechterkant normaal werken en de linker kant ging volledig uit.
Als ik de stekker van dim of grotlicht van de rechterkant uit trek dan valt de rechter kant volledig uit.
Stadslichten functioneren in alle gevallen altijd normaal.
Om slechte massa uit te sluiten heb ik nieuwe kabel getrokken van uit accu naar de rechterkant, helaas geen verandering.
Links en rechts V en A gemeten, beide gelijk.
Ik heb de xenon unit uitgeprobeerd aan linkerkant, hier werkt het zonder enige probleem.

Iemand een idee? Alvast bedankt!

zhs7

Geplaatst door zhs7 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

voyager (0), 8 jaar geleden

Dan maar eerst uitlezen.

zhs7 (0), 8 jaar geleden

[quote=voyager]Dan maar eerst uitlezen.[/quote]
ook als er geen foutmeldingen zijn?

Hans4040 (300) PRO, 8 jaar geleden

Uitlezen heeft in dit geval geen zin....
Deze "storing"wordt niet opgeslagen in de ECU.
Controleer de bedrading.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.