Hallo allemaal,
Bij deze Mercedes doet zich het volgende probleem voor. Met koude motor starten geen probleem start meteen. Alleen het volgende hij loopt v rijwel gelijk op 5 cilinders. als men echter gas geeft loopt hij gelijk op 6. Ik heb de compressie gemeten en deze is op elke cilinder 11,8 bar. Ik heb de klepppen gesteld op 0,15 resp 0,30(uitlaat). Bougiekabels gemeten hebben een weerstand van 1.12kOhm bougies zijn goed vonken allemaal. Verder heb ik de injector van de betreffende cilinder gewisselt en geen resultaat (het is cilinder 2 overigens) kap en rotor zijn nieuw. Verder loopt hij als een speer zou dit evt de luchtmassaweger kunnen zijn?
Ik hoor het wel alvast bedankt.
Gr John.
Geplaatst door Merkar (0) PRO , lid sinds 8 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
jan5047 (0) PRO, 8 jaar geleden
Je hebt wel de injector gewisseld maar wordt deze wel aangestuurd ? Even meten met led spanning zoeker
Merkar (0) PRO, 8 jaar geleden
Jan,
Het betreft hier geen elektronische injector
jan5047 (0) PRO, 8 jaar geleden
Krijgt hij wel brandstof geen vacuüm lek?
Merkar (0) PRO, 8 jaar geleden
Jan
ja hij krijgt brandstof en ik had alle leidingen onder het spruitstuk en zo al gecontroleerd want deze gaan nog al eens stuk. Wat het vreemde is als je gas geeft begint hij bij ong 1300 a 1400 toeren op 6 cilinders te lopen. Ik had ook de bougiekabels al nat gespoten om te kijken of ze niet doorsloegen maar dit was niet het geval.
willy9 (0) PRO, 8 jaar geleden
motorscoop aansluiten kunt u zien wat de oorzaak is .inlaat 0,10 uitlaat 0,25 bougie 2 de cyl is die nat olie verbruik ?????
gr
willy9 (0) PRO, 8 jaar geleden
kunt u de motor laag stationeer laten draaien +/- 600 tr/m -regelen
Punt (35) PRO, 8 jaar geleden
John begin met het zoeken naar een luchtlek.
Door verrijking bij het starten doen alle cilinders mee .
Als die fase voorbij is ,loopt cilinder 2 niet meer mee.
Vaak is een verdroogde O ring om de injector de oorzaak .of een inlaatspruitstuk-pakking
De windvaan werkt voor alle cilinders dat kan dus de oorzaak niet zijn.
Loop alle mogelijke lekkages langs.
Stationair is de benodigde spanning om een ontsteking te krijgen het laagst , dat kan dus ook geen oorzaak zijn.
Succes.
Merkar (0) PRO, 8 jaar geleden
Hij begint steeds beter te lopen, maar hij doet t nog steeds. Ik zal de ringen van de injector nog eens controleren. Het kon ook al de "spinnenkop"zijn deze heb ik echter nog niet gecontroleerd er zou door de lange stilstand een vervuiling kunnen optreden bij desbetreffende cilinder. Alvast bedankt voor jullie reactie, ik hou jullie op de hoogte.
Gr John
Punt (35) PRO, 8 jaar geleden
Er werd altijd afgeraden om de "spinnenkop" zelf te demonteren .
Ook omdat het zo'n gevoelig onderdeel is .
Probeer wat carburateurreiniger in dat deel te pompen.
Je kunt ook de leidingen van plaats wisselen als de lengte dat toe laat , om te zien of de klacht dan ook verplaatst.
Als je het sproeibeeld wil bekijken gebruik wat smeermiddel bij de O ringen omdat ze anders zeker niet heel blijven.
Zorg dat er geen zand of vuil naar binnen valt .!
Wel een hulp er bij halen om te starten , je moet de windvaan wat indrukken om tijdens het starten een benzinestroom te krijgen.
Succes.
Merkar (0) PRO, 8 jaar geleden
Hallo Punt,
Ik had er al injectorcleaner in gedaan. maar heb vandaag geen tijd gehad. Alvast bedankt
Gr John
Merkar (0) PRO, 8 jaar geleden
Hallo allemaal.
De auto moest toch gekeurd worden, steek ik de meter er in 0,02 % co. dus veel te krap ik heb ff het inbusboutje boven in de luchtfilter verdraaid en hij begint mooi op 6 cilinders te lopen. Eind goed al goed. Probleem opgelost. Bedankt allemaal.
Gr John.
Punt (35) PRO, 8 jaar geleden
Bijstellen zou eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Wat je nu doet is de eigenlijke oorzaak verdoezelen.
Vooral stationair is valse lucht de oorzaak of een lage pompdruk . Zie ook de afdichting van de olievuldop.
Als je de dop losneemt bij stationaire loop moet de motor afslaan.
Lage pompdruk geeft startproblemen en daar heb je geen problemen mee.
Door dat stellen heb je nu een hoger gebruik in het hogere toerenbereik.
Groeten.