Mercedes-Benz A-Klasse: alarmlichten blijven knipperen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.9

Bij deze auto zijn de alarmlichten spontaan gaan knipperen en ze houden niet meer op, ook blijft de binnenverlichting branden. Ik kan de alarmlichtschakelaar in of uitdrukken, de auto op of van slot en ook met draaiende motor blijven ze knipperen.

harlie

Geplaatst door harlie (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz A-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

gozertje07 (0) PRO, 8 jaar geleden

Beste harlie,

Is dit niet het "stille" alarm wat af blijft gaan.
Ik weet dat sommige auto's dit hebben.
Het lijkt erop dat dit het is.
Het binnenlampje brandt en dan gaat op een keer het alarm aan.

Wat een probleem is bij deze À-klasse is dat er vocht komt bij de plaats van de accu.
Daar is een zekeringkast bij geplaatst en zit bij de voetenruimte van de bijrijder.

Check dat eerst maar eens!!

Groet wilco

harlie (0) PRO, 8 jaar geleden

Ik kan geen sporen van vocht ontdekken Wilco, heb de accu losgekoppeld en terug vastgemaakt en alle problemen zijn opgelost.
Kan ik verwachten dat dit probleem terugkomt?

gozertje07 (0) PRO, 8 jaar geleden

Ik zou dit eerst aankijken.
Ik denk dat het alarm of een computer is geweest die nu gereset is.
Overigens denk ik niet dat t probleem terug komt.

Mooi dat t probleem simpel op te lossen was!!!

harlie (0) PRO, 8 jaar geleden

Klant kwam vandaag terug met de klacht dat hij geen dashboardverlichting heeft. Zelf geconstateerd dat ook zijn stads- en achterlicht rechts niet branden en dus in de zekeringkast gezocht. In de zekeringkast idd een kapotte zekering gevonden van 10 A maar deze brandde meteen weer door na vernieuwen. Toen de bedrading van de trekhaak losgekoppeld en daarna bleef mijn zekering heel echter; ik krijg geen spanning op mijn verlichting aan de rechter kant. En nog een raar verschijnsel; meteen na het vernieuwen van de zekering gaan de alarmlichten weer knipperen en zijn met geen mogelijkheid uit te krijgen. Ik heb geen legenda van de zekeringkast maar de betreffende zekering is nummer 35.

harlie (0) PRO, 8 jaar geleden

Nog een kapotte zekering gevonden en vernieuwd, probleem met verlichting opgelost. Ook na het terug aansluiten van de trekhaak bleef alles werken. Alle portierschakelaars gedemonteerd en schoongemaakt en hiermee is het probleem van de alarmlichten ook opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.