Toyota Mr2: MR2 Start niet meer

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0GTI 156pk

Ik heb hier een Toyota MR2 2.0GTI staan met het volgende probleem.
Auto liep altijd perfect, starten lopen. Nu niet meer, motor draait wel rond maar slaat niet aan. Krijg geen vonk meer, brandstof
krijgt hij wel gewoon. Op de bobine krijg ik de ene keer 9Volt spanning en de andere keer 0Volt. Bobine had ik al gewisseld, verdeler ook met verdelerkap.
Maar mocht niks baten. Iemand een tip waar ik nog verder naar kan kijken ?

GertB

Geplaatst door GertB (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota MR 2? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

daandc (0) PRO, 8 jaar geleden

Heb je al eens gekeken/gemeten in de controle stekker hierin bevinden zich de aansluitingen van de ontsteking .

Als je in het dekseltje kijkt staan hierin de meetpunten kijk hier eens of een er een 12 volt geschakelde massa vanuit hallsensor komt t.o 12 volt + bijv van de accu.

Zoniet kijk dan eens of de luchtspleet tussen rotor en sensor zich rond de 0.2 mm tot 0.4 mm bevindt .

Dat er varieerend een 0 tot 9 volt op staat betekend dat er een draad loszit of een contact in een stekker wat eigenlijk niet veel voorkomt .

Ik heb helaas geen schema's van de MR2 dus ik kan geen draadkleuren of pinningen vermelden .

GertB (0), 8 jaar geleden

Bedankt voor de reactie. Er staat een plus op. Alleen de ene keer wel en andere keer niks..
De ene keer 12v op stekker van de bobine, en de andere keer totaal 0. Er komt een plus vanaf de accu naar de zekeringkast. Maar daarna dus
de ene keer wel spanning en andere keer 0. Heb de ECU gewisselt met een ander, hielp niet. Ook de verdeler/bobine.
Hoe kan het zijn dat de spanning opeens helemaal wegvalt ?

daandc (0) PRO, 8 jaar geleden

Herhaalderlijke uitval kan door een breuk in de bedrading of slecht contact in een connector komen .

Het kan ook een scheurtje in een zekering zijn die je op het oog niet ziet . (doormeten dus )

En of je zekeringenkast inspecteren of deze goed is.

Of een massapunt die roet in het eten gooit .

GertB (0), 8 jaar geleden

Het lag idd aan het massapunt.. Bedankt voor het antwoord!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota MR 2 of stel zelf een nieuwe vraag.