Toyota Hi-Ace: Electrische storing na wisselen accu, laadt niet op en lampjes b

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.4D (2L)

Goedemorgen,

Even een berichtje uit Ethiopië waar wij al een paar jaar met 3 Toyota Hiace busjes rondrijden. Naar grote tevredenheid.

Van de week is er echter een accu gewisseld bij deze auto (niet door mij).
Sinds het wisselen van de accu branden alle lampjes op het dashboard en laadt de accu niet meer.

Alle zekeringen nagekeken maar niets gevonden (alleen die van de achterlichten).

Wel heb ik gezien dat de nieuwe accu de polen andersom heeft zitten. Daarom verwacht ik eerlijk gezegd dat ze de accu eerst verkeerd om aangesloten hebben.
Dit geven ze niet toe (maar dat is hier niet uitzonderlijk). Anders moeten ze het ook zelf oplossen...

Ik heb overigens een opleiding autotechniek dus antwoorden met enig niveau moet ik wel aankunnen ;-)


Bedankt alvast voor reacties!

Gerard van der Wal

Geplaatst door Gerard van der Wal (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota HiAce? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jans1961 (0), 8 jaar geleden

Ik denk dat je dynamo ingebouwde spanningsregelaar op geblazen is door het ompolen van de batterij GR J L

Gerard van der Wal (0), 8 jaar geleden

Hallo Jans,

Bedankt voor je antwoord.
We hebben de dynamo open gehaald en de spanningsregelaar blijkt nog te werken (bleek na het later weer monteren).
Het was echter te zien dat er een draadje van de bekrachtiging was doorgebrand!

Simpelweg weer vast kunnen maken en het werkt weer :-)
Bedankt!

jans1961 (0), 8 jaar geleden

Das moi kunnen ze hier in Europa niet meer helaas GR JL

Hans4040 (190) PRO, 8 jaar geleden

[quote=jans1961]Das moi kunnen ze hier in Europa niet meer helaas GR JL[/quote]
Dat kunnen ze hier in Europa nog wel, maar dat kost te veel aan arbeids uren.
Een ruildynamo is goedkoper.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota HiAce of stel zelf een nieuwe vraag.