Toyota Corolla Verso: lampjes motormanagement TRC en vcs branden

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 turbo diesel

auto net gekocht en ermee naar huis gereden niks aan de hand.
diesel getankt en daarna gaan deze lampjes branden.auto uitgelezen en geeft P0039 als ik het goed onthouden heb.
dit wil zeggen volgens dealer een slechte verstuiver , echter als de auto lekker op temperatuur is kan ik de storing resetten door ff de + pool los te maken.
probleem komt dan niet meer voor.
start ik de auto de volgende dag gaan de lampjes weer aan.
volgens de dealer zou ik het brandstof systeem moeten laten reinigen 149.50 euro.
Flesje injector reiniger bij de brandstof gedaan en even afwachten of het succes heeft.
nieuwe brandstof filter besteld en kijken of dat iets brengt.
iemand zoiets al eens aan de hand gehad???

rob kleinschmidt

Geplaatst door rob kleinschmidt (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

P0039 heeft te maken met de turbo, dus het zal wel P0089 zijn.
Weet je gelijk waarom de auto verkocht is.

daandc (0) PRO, 8 jaar geleden

Wat oldford al zegt !

Het begint met de storingslampjes met de melding TRC en VCS .

Uiteindelijk kom je er achter dat je dus een verstopt roetfilter hebt

Deze auto zijn ze tijdig gaan dumpen omdat er een grote reparatie aanzit te komen.

Maar zolang je nog geen P2002 hebt valt het zich wel mee want dan ben je echt te laat .

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Dit is een echt een ziekenhuis blok wat erin ligt.
Problemen met roetfilters ,verstuivers,scheuren in de kop,turbo problemen,vijfde verstuiver problemen,EGR problemen.
Met een beetje googlen was je daar al achter gekomen.
De meeste eigenaren hebben een nieuwe motor gekregen,sommige wel twee keer.
Hopen voor je dat het meevalt.

Henk Nobach (0) PRO, 8 jaar geleden

Kapotte gloeier kan ook nog. Verklaart wel dat de storing zich alleen voordoet bij een koude motor.

rob kleinschmidt (0), 8 jaar geleden

Het was niet P0039 maar P0093
Na dat de motor even wat langer gelopen heeft is het probleem weg na resetten
De volgende dag weer het zelfde, brandstof filter vervangen was erg vuil.
Probleem nog steeds aanwezig.
Het moet mij wel even van het hart dat onze profs kennelijk een hekel hebben aan deze toyota. Er komen tenminste alleen maar negatieve reacties van hun en niks waar je wat aan hebt.
Knal waardeloos heren, geef eens iets positiefs waar ik wat aan heb.

Henk Nobach (0) PRO, 8 jaar geleden

Wat mankeert er aan het advies van de dealer?

rob kleinschmidt (0), 8 jaar geleden

beste Henk er mankeert niks aan het advies van een dealer,daar kan ik wat mee.
en daar ga ik zeker naar kijken.
zie het commentaar van de andere hierboven daar kan ik niks mee.

PaulRAV4 (0), 8 jaar geleden

Beste Rob, je kunt natuurlijk geluk hebben met deze motor en ik wens je het ook van harte toe; als je via de zoekfunktie D-CAT intoetst vindt je helaas een hoop ellende met deze motor; mijn Verso D-Cat 2006 is in februari op transport gegaan naar Africa nadat de eerste motor bij 140000km de geest gaf en de gratis 'nieuwe' gemodificeerde motor al 40000km later ook stuk ging. Ik wens je veel wijsheid.

oldford (0) PRO, 8 jaar geleden

Ik ben bang dat je er met een flasje injector reiniger niet gaat komen.
Hier is de procedure van Toyota (voor een 3-liter 4-cyl diesel): http://www.moranbahweather.com/toyota/lc...

daandc (0) PRO, 8 jaar geleden

[quote=rob kleinschmidt]auto net gekocht en ermee naar huis gereden niks aan de hand.
diesel getankt en daarna gaan deze lampjes branden.auto uitgelezen en geeft P0039 als ik het goed onthouden heb.
dit wil zeggen volgens dealer een slechte verstuiver , echter als de auto lekker op temperatuur is kan ik de storing resetten door ff de + pool los te maken.
probleem komt dan niet meer voor.
start ik de auto de volgende dag gaan de lampjes weer aan.
volgens de dealer zou ik het brandstof systeem moeten laten reinigen 149.50 euro.
Flesje injector reiniger bij de brandstof gedaan en even afwachten of het succes heeft.
nieuwe brandstof filter besteld en kijken of dat iets brengt.
iemand zoiets al eens aan de hand gehad???[/quote]
Tja Rob je begint zelf ook al verkeerd doordat je het zelf niet weet en een verkeerde foutcode opgeeft ..

En logisch dit zijn beruchte blokken dus krijg je als eerste te horen wat er aan kan schelen .

Als je slim was geweest voordat je auto kocht ipv op ons af te geven had beter even kunnen gaan google zoals anderen hier ook al aangaven

Dan had je al geweten dat je een misser kan tegenkomen .

Mvg

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Ik ben zelf een groot fan van Toyota,heb 6 jaar lang een d4d gereden.
Weliswaar eerste generatie,beste auto die ik gehad heb.
Maar ik ben wel realist,de latere d4d generatie was en is een rampending,niks meer,niks minder.
Daarom geen Toyota van die bouwjaren met dieselmotor.
De meeste weten in twee muisklikken de blote vrouwen te vinden op internet,maar een auto word nog steeds aangeschaft op basis van wat de verkoper verteld.
En tegenwoordig is het type intikken en er gaat een wereld voor je open,positief of bij sommige modellen helaas negatief.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Maar misschien valt het mee.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.