Toyota Corolla Verso: kan ik de Spiegel zelf demonteren?

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine

Ik heb schade aan de spiegelsteun en wil dat zelf proberen te herstellen, maar daarvoor moet de hele Spiegel uit elkaar. Spiegel uit de kap en binnenwerk er uit.

WIM Baltes

Geplaatst door WIM Baltes (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

ferdinand (60), 8 jaar geleden

Even googlen en zo gevonden Toyota-club.
ferry

DRAZ (0) PRO, 8 jaar geleden

Hele spiegel uit elkaar? Hoe bedoel je?

DRAZ (0) PRO, 8 jaar geleden

Wat moet er juist vervangen worden aan de spiegel?? De spiegel zelf kan compleet gedemonteerd worden door het binnenpaneel te verwijderen, stekker lossen en vijzen. Dan heb je hem compleet los. Spiegelglas zit gewoon geklikt. Wat is de bedoeling als je zegt repareren?

ferdinand (60), 8 jaar geleden

Als ik een probleem heb ga ik eerst googlen daarna in het bestand van Problem Car zoeken.Als dat niets oplevert,plaats ik een probleem.Ik verwijs om die reden TS naar google en/of het
bestand.
ferry

WIM Baltes (0), 8 jaar geleden

de spiegel is in het draai gedeelte uit elkaar, ik heb de spiegel er nu helemaal afgehaald en hem dus eigenlijk in 2 stukken op de werkbank liggen maar nu is dus de vraag hoe het spiegelglas in de kap zit en of ik dit los kan krijgen zodat ik bij de veer kan komen en dus het schanierpunt weer in elkaar kan zetten.

DRAZ (0) PRO, 8 jaar geleden

Het scharnierpunt terug in elkaar zetten? Wat is er juist gebeurd met de spiegel? Spiegelglas kan je gewoon uitklikken. Dit zit gewoon vastgeklikt op spiegelmotor.

WIM Baltes (0), 8 jaar geleden

de spiegel is verkeerd om geslagen in de wasstraat. en dus is het scharnierpunt uit elkaar geschoten en zoals ik het kan bekijken zit dit los in elkaar geklikt. alleen moet dus het spiegelglas eruit om daar bij te komen.

zal zo proberen het glas los te krijgen

bedankt alvast voor de snelle reacties

DRAZ (0) PRO, 8 jaar geleden

Ik weet niet of je dat nog gaat goed krijgen... Een spiegel die overgeknakt is.....

DRAZ (0) PRO, 8 jaar geleden

Mja hangt er vanaf welk resultaat je voor ogen hebt natuurlijk. Dat beslist ieder voor zichzelf.

WIM Baltes (0), 8 jaar geleden

Het is gelukt.

er zit een metalen bus in met een sterke veer en aan die bus zitten de nokjes die achter een randje moeten vallen,
het was wel stoeien om de veer ingedrukt te krijgen maar de spiegel zit weer aan de auto en kan zelfs gewoon weer ingeklapt worden.

bedankt voor het meedenken.

DRAZ (0) PRO, 8 jaar geleden

Ja dat zijn sterke veren natuurlijk. Blij voor jou dat het gelukt is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.