Toyota Corolla Verso: Witte rook

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 D-4D D-Cat

Onze Toyota stoot om de +/- 30sec. een pluim witte rook uit, deze stinkt verschrikkelijk.
Auto is wel goed gekeurd, maar is dit normaal?

Groetjes neel

neeltje63

Geplaatst door neeltje63 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

voyager (0), 8 jaar geleden

Vermoed een kapotte koppakking. Zoals velen voor u met deze motoren. Kunt u ook km stand bij vermelden, evenals of er het een modificatie motor is(reeds door Toyota geruild)?
ter aanvulling: gebruik in de zoekfunctie >>D-CAT<<

neeltje63 (0), 8 jaar geleden

klm-stand 250.000, verbruikt geen druppeltje olie. begin dit jaar uitlaten lezen maar ook hier zat de nieuwste software in en Toyota Venlo zei dat het normaal was met deze modellen. Wij vinden het vooral vervelend voor de mede weggebruiker, stinkt nogal.
Modificatie motor? Reeds door Toyota geruild? Wat bedoel je hiermee?

primera p11 (0), 8 jaar geleden

Witte rook duid bij deze motoren op een lekke koppakking.
Hoeft niet zo te zijn,maar ze staan erom bekend dat de kop scheurt met alle gevolgen vandien.
Het kan ook zijn dat de regeneratie opgestart word of word geprobeerd op te starten.
Bij een scheur in de kop word minimaal de complete kop vervangen.
Maar er is een scala van problemen met deze motor,de meeste hebben een nieuwe motor gekregen,soms meerdere keren.

PaulRAV4 (0), 8 jaar geleden

Beste Neel, doe wat Voyager voorstelt en kom dan ook mijn Verso D-Cat 2006 tegen waar ze nu ergens in Afrika nog iets van proberen te maken.

neeltje63 (0), 8 jaar geleden

Hoi, bij een lekkende koppakking zou hij altijd moeten roken, toch?
Wij hebben er nu een ton mee gereden en hij blijft om de +/- 30 sec. witte rook uit puffen.
Kan het ook dit type motor zijn?

PaulRAV4 (0), 8 jaar geleden

Bij mij de 2de !!! keer helemaal geen witte rook maar [ook zichtbaar] wél verlies van koelvloeistof. Dan ligt de koppakking er dus niet in één klap uit maar is onomkeerbaar hiernaar onderweg.
Ik ben bang dat je zwaar pech hebt net als heel erg veel anderen; toen ik mijn 2de motor kreeg deed de dealer er gemiddeld 2 per week!!
Sterkte met de afloop.

neeltje63 (0), 8 jaar geleden

Oke, thx allen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.