Toyota Corolla: ventilator blijft constant draaien

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600cc

ventilator blijft constant draaien vanaf het contact aan gaat.Wie weet het werking principe op deze motor? Na de thermostaat staat een contact ,zorgt deze ervoor dat de ventilator geschakeld wordt ,op de radiator vindt ik geen contact . Wie weet raad

luco

Geplaatst door luco (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Michiel7811 (0), 8 jaar geleden

Ik heb mogelijk hetzelfde

Ik ken vergelijkbaar probleem bij corolla diesel uit 1999. Misschien heb je een draadbreuk in de draad die vanaf de voorzijde van het blok oversteekt naar de onderzijde van de radiator. Deze draad wil nog wel eens breken door de constante trilling van het blok. Deze draad zit aan de PTC weerstand in de radiator. De PTC weerstand zorgt ervoor dat de ventilator aanslaat als het koelwater te warm wordt de weerstand neemt dan toe en de relais slaat om. Bij draadbreuk heb je hetzelfde effect. Kan idd wel dat bij jou deze PTC net na de thermostaat zit. Maakt deze wel goed contact??

Michel

luco (0), 8 jaar geleden

michiel,als ik deze draad van de ptc weerstand haal draait de ventilator ook .zou deze draad in kortsluiting liggen met de massa daar deze massa geschakeld wordt? alvast bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.