Opel ASTRA: Iets inhouden automaat en of motor

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: A16XER, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 85

Goede dag

Ik heb een Opel Astra J uit 2010 gekocht met een volautomatische versnellingsbak.
Ik heb het volgende probleem.
Als ik smorgens weg rijd met koude motor houd hij iets in als ik van de 2e naar 3e versnelling ga of richting de 30km ga.
Daarna rijd de auto goed.
Ik heb nog garantie op de auto dus ik heb de auto na laten kijken.
Op weg na de dealer kreeg ik een motor storing maar ging ook vrijwel meteen weer weg.

Auto is nagekeken.

Remklauwen zaten vast vernieuwd.
Rubber steekas vervangen.
Onderhoud kwa filters en dergelijke
Vervangen bougies gaf de storing volgens computer.
Bobine was gewoon goed ook bedradibg dergelijke storing was ook weer weg na vervangen bougies.
Storing automaatbak software update gehad dit was ook weer goed.
Auto rijd beduidend beter.
Alleen het probleem met kort inhouden bij koude motor is er nog wel minder maar toch nog aanwezig.
Ik heb hiervoor terug gebeld en monteur zegt kij keven een week aan.
Hij vermoed dat het ligt dat de automaat overschakeld naar een winterstand.
Bij koud weer schakeld de auto automatisch op winterstand en dan houd hij iets in in het begin van overschakelen om te verkomen dat auto weg slipt.
Op display in dashbord is buitentemperatuur ook nog niet boven de 3 graden geweest.

Verder bij warme motor rijd hij prima.

Nu ben ik benieuwd of jullie hier anders over denken en meschien een oplosding hebben.
Meschien kan ik dat bij hun voorleggen.
Auto is uitgelezen verders in orde nu.
Er zit nog 5 maanden garantie op
Ik heb hem gekocht bij een Bovag bedrijf met vol garantie en bij technische niet in orde van de auto krijg ik mijn geld terug of andere auto.
Hun hebben er verder geen baat bij om het niet op te lossen.
Km Stand 59000 NAP.

Groet
Patrick

patjodie

Geplaatst door patjodie (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.