Peugeot 407: Motor stottert en loopt slecht als deze koud is

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 85

Hallo,
Mijn Peugeot 407SW 1.8 uit 2005 begint steeds slechter te lopen als deze koud is. Het probleem wordt de laatste maanden erg irritant.
Bij het starten op benzine begint hij na een paar seconden slechter te lopen. Stationair is sinds een paar weken niet meer mogelijk, ik moet gas blijven geven. Bij toerentallen onder de 1500 o/min loopt de motor erg onregelmatig en wisselt tussen de 1200 en 1500 toeren. Als ik het gas los laat slaat ie gelijk af. Als ik gas geef om weg te rijden wil hij moeilijk van z'n plek komen, ik moet het toerental boven de 2500 toeren houden als ik de koppeling laat opkomen. als ik dan eenmaal ah rijden ben kan ik alleen heel minimaal gas geven want bij teveel gas stottert ie en slaat vaak af. Omdat ik de koppeling niet intrap slaat ie ook gelijk weer aan maar de ventilator stopt er even mee, soms gaat het display uit en meestal storing ESP/ASR en snelheidscontrole defect. Net alsof ik de sleutel van contact haal en gelijk weer aanzet. Pas als de olietemperatuur rond de 130° begint te komen gaat ie op benzine redelijk rijden en kan ik op lpg overschakelen, maar pas na een 3 kwartier kan ik redelijk normaal gas geven en loopt ie ook stationair. Bij uitlezen door de Peugeot garage zijn geen foutcodes actief, alleen storing benzinemeter?! Omdat er toen te dikke olie in zat heb ik deze met een flush gespoeld en olie en filter vervangen. Dat leek in eerste instantie hoopgevend maar de volgende dag begon het gestotter alweer. Nu las ik in een andere topic iets over versleten klepstoters. Zou dit het probleem kunnen zijn? En zo ja, wat zouden de reparatiekosten dan kunnen zijn. De teller begint de 3 ton te benaderen en al die km's heeft hij op gas gereden.

Walter01

Geplaatst door Walter01 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 407? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Walter01 (0), 6 jaar geleden

Probleem is opgelost. Klepstoters en geleiders waren vergaand versleten. Nieuwe kop erop en hij rijdt weer als een zonnetje.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.