Volkswagen LUPO: Raar starten en tijdens het rijden compleet afslaan.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AHW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hallo deskundigen,

Allereerst een gelukkig en vooral gezond 2017; het mag gelukkig nog de hele maand.

Onze dochter heeft een oud Lupootje van 1999 en die kwam vanochtend bij ons met de volgende vraag/ probleem.

De auto start met een krakend geluid dat is één.
En tijdens het rijden valt hij zomaar volledig stil; als je dan even wacht, dan start hij weer.

Onze garagist zei, dat het mogelijk twee problemen zijn, de startmotor loopt waarschijnlijk op zijn eindje en dat andere wist hij op afstand niet zomaar te benoemen, maar hij adviseerde wel om niet meer te rijden, dit is gevaarlijk volgens hem.
Zeer eens, maar kunnen jullie hier nog iets zinnigs over zeggen???

De garagist weet, dat wij lid zijn van Problemcar en vindt het geen enkel probleem met onze vragen.

Graag jullie advies cq oplossing.

Groetjes Martina

Martina

Geplaatst door Martina (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Lupo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

ricky (0) PRO, 7 jaar geleden

Bij punt 1 kan het idd best zijn dat het de startmotor is maar geluiden zijn moeilijk te beoordelen via de pc. Misschien kan je het eens opnemen en filmpje hier plaatsen? Anders die garagehouder het laten horen.

Voor punt 2 zou ik de auto ff laten uitlezen op foutcode's. Het kan in princiepe van alles zijn, van een electrisch probleem tot aan een vervuild gasklephuis.

Dick Sparnaaij (0), 7 jaar geleden

Wat ook nog aleens voorkomt is een accu die soms inwendig sluiting maakt en daardoor de startmotor niet goed aanstuurt maar ook de kabels geven nog welles problemen en dan vooral de massakabel maak de verbindingen goed schoon ook de klemmen en kijk ook of de kabels nog stevig in de accupool klemmen zitten dus niet alleen vast op de pool maar ook de kabel in de klem probeer ook eens een verse accu grote kans dat de storing over is sucses

Martina (0), 7 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik begrijp dat het idd moeilijk is om een geluid via de pc te analyseren.
Maar ik ga wel even de voorgestelde tips van Dick toepassen.
Bijvoorbeeld; eerst even starten en als dan het vervelende geluid zich weer voordoet, dan gelijk uit en een andere auto ernaast, de startkabels op de Lupo plaatsen en als dan het geluid compleet weg is, dan ben je denk ik dichter bij de oplossing.

We gaan het proberen; maar het plotseling stilvallen tijdens het rijden, zou dat óók door dat wat Dick schreef veroorzaakt kunnen worden; ik doel hier dan niet op het gasklephuis maar louter alleen op de eventuele electronische problemen.

Ik houd jullie op de hoogte, dank allen Martina

Martina (0), 7 jaar geleden

Hallo allemaal,

We komen er verder niet uit.
Laten we het hier op de deskundige site maar als opgelost beschouwen.
De ANWB moet maar komen en dan moeten die maar gaan zoeken; wij zijn het zat.

Bedankt voor jullie inzet.

Groetjes Martina

ricky (0) PRO, 7 jaar geleden

Succes! Maar een filmpje ervan plaatsen zou toch wel beter zijn geweest, dan hadden wij het kunnen horen/zien en er misschien meer van kunnen zeggen. Nu komt de ANWB en die kan ook verder niet veel op straat doen en daarna beland je in een garage (of weer bij die garagist) en die gaat alles weer opnieuw bekijken..

Martina (0), 7 jaar geleden

Hoi Ricky, Ik waardeer je vasthoudendheid, maar allereerst moet ik je zeggen, dat ik absoluut geen idee heb hoe ik een film op problemcar zou moeten krijgen.
En als je op een goed moment alles hebt geprobeerd om het probleem op te lossen, maar niets helpt dan zakt de moet in de schoenen, maar we zullen er nog eens over denken.

Bedankt weer en een zeer fijn weekend allen; drink niet te veel, dat doen wij wel voor jullie.

Groetjes Martina.

Martina (0), 7 jaar geleden

Hallo,

De ANWB is er bij geweest en die zegt, dat de accu compleet op is; nu is mijn vraag, kan dit dan ook het stilvallen tijdens het rijden veroorzaken?

Wij hebben hier nog nooit van gehoord.

Groetjes Martina

kaleido 1 (965) PRO, 7 jaar geleden

Ja zeker de elektronika heeft een bepaalde minimale spanning nodig om te kunnen werken , wordt deze spanning te laag , dan stopt de auto er mee.
Accu is vervangen neem ik aan , is ook gemeten wat de laadspanning van de dynamo is ?

Martina (0), 7 jaar geleden

Dank je Kaleido; nee de dynamo spanning is niet gemeten, (in eerste instantie hadden wij door het ineens compleet uitvallen, gedacht aan de spanningsregelaar van de dynamo,) maar dan krijg je de auto na het uitvallen echt met geen mogelijkheid meer aan de gang. Wij hebben dit een keer met onze Golf 2 gehad en dat is een hele rare ervaring.
Er zit inmiddels wél een nieuwe accu in en de auto start nu wel prima, maar onze dochter durft er na de waarschuwing van de garagist niet meer mee te rijden.
Binnenkort gaat de auto eerst daarom naar de garage om bijvoorbeeld het gasklephuis eens goed te reinigen.

En daar zal zij zeker óók jouw advies in meenemen.

Als er iets meer is te melden, dan wordt dat hier nog aan toegevoegd; we weten alleen nog niet wanneer dit is.

Zeer bedankt allemaal, groetjes Martina.

Martina (0), 7 jaar geleden

De auto is door mijn dochter naar kwik shit gebracht, is haar verantwoordelijkheid.
De auto rijdt nu nog steeds goed, maar hoe lang.

Groet Martina.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.