Volkswagen GOLF: Auto stottert, houd in na 5min rijden.

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AXP, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hallo,

Sinds kort geeft mijn Golf 4 1.6 problemen. Na 5 minuten rijden, als de motor warm begint te worden, begint de auto te stotteren/in te houden. Vooral bij volgas. Ik had de auto nog uitgelezen met een OBD2 WiFi stekker en kreeg deze codes:

[url=https://s24.postimg.org/43ngevyfp/IMG_04...][img]https://s24.postimg.org/tz76y309d/IMG_04...[/img][/url]

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Alvast bedankt :)
Gr Koen

koenvw

Geplaatst door koenvw (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Hans4040 (285) PRO, 7 jaar geleden

Lijkt op ontstekings probleem.
P0300 meerdere cilinders
P0301 betreft cilinder 1
Om te beginnen zou ik de bougiekabels controleren.
Met draaiende motor, het liefst in donker, de kabels beproeien met water met een plantenspuit (ofzo)
Als er vonken over de kabels dansen zou ik die eerst vervangen...

koenvw (0), 7 jaar geleden

Ik heb de bougie kabels in het donker besproeit met water maar niets geks gezien. Miss bobine ? Bougies ?

Twee Jeetjes (0), 7 jaar geleden

Ik weet het niet uit mijn hoofd, maar zit bij jou een bobine in elke dop van de bougie? Vlgns foutcode stottert bougie van cylinder 1. Als je misschien bobine van cylinder 1 wisselt met die van cylinder 2, en je leest opnieuw foutcode uit, als dan cylinder 2 stottert weet je het. Motorblok zou dan ook schommelen omdat hij op drie cylinders loopt. Was bij mij een keer zo. Ik heb nu een reservebobine in m'n kofferbak.

koenvw (0), 7 jaar geleden

Nee ik heb 1 bobine , niet 4 losse helaas

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.