Beste Meedenkers,
Ik heb een ford mondeo 1800 benzine station van 2002.
En toen ik deze auto kocht reed ik gemiddeld 700+-km op een tank.
Maar sinds een jaar ongeveer haal ik nog maar max 500+-km op een tank.
En dat is met de cruisecontrol op 100km per uur op de snelweg.
Auto heeft een beurt gehad filter bougies etc. Heeft helaas niks mogen helpen.
Ben heel benieuwd naar wat jullie denken wat dit zou kunnem veroorzaken.
Bvd
Geplaatst door massoss (0) , lid sinds 7 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Mondeo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 Reacties
voyager (0), 7 jaar geleden
Uitlezen rijdend, viergas meting stationair en op de toeren. De uitslag hier posten.Dan kan iemand meer ervan zeggen.Uiteraard de remmen checken of die volledig vrij komen.Bandenspanning op pijl brengen.
massoss (0), 7 jaar geleden
Is een viergas meting hetzelfde als bij de keuring of is dat weer iets anders.
En banden remmen etc. werkt helaas allemaal prima.
Bvd
oldford (0) PRO, 7 jaar geleden
Viergas meting is dezelfde als bij de APK-keuring.
massoss (0), 7 jaar geleden
Mischien een domme vraag maar als de viergassen meting niet goed zou zijn.
Dan zou de auto daar toch op afgekeurd moeten zijn?
oldford (0) PRO, 7 jaar geleden
Ja. Waarschijnlijk probeer je te vertellen dat de auto net APK-gekeurd is? Want dat staat tot nu toe nergens.
massoss (0), 7 jaar geleden
Sorry had ik nog niet vermeld inderdaad.
Maar hij is inderdaad twee keer gekeurd sinds ik deze klacht heb.
de reden om het nu pas te vragen is omdat ik de laatste keer maar 380km op een tank heb gehaald.
oldford (0) PRO, 7 jaar geleden
Kennelijk loopt de motor goed als deze slechts (heel) licht belast wordt. Dat is namelijk bij de APK-keuring het geval.
Het zegt nog niets over wat er onder zwaardere belasting (rijden) gebeurt.
Ga je er van uit dat de motor onder belasting ook goed loopt (dat is een gok), dan hou je alleen een brandstoflek over.
Anders wordt het rijdend uitlezen en sensor-waardes goed controleren.
massoss (0), 7 jaar geleden
Onder zware belasting rijdt hij ook heerlijk.
Rij er ieder jaar vrolijk mee naar belgie met een zware caravan erachter.
en die trek hij zonder probleem.
En brandstof lek hebben we ook al naar gezocht en helaas daar ook geen uitslag.
Maar naar welke sensor waardes denken jullie dat we specefiek moeten kijken?
Heino4267 (215), 7 jaar geleden
Wat is het verbruik nu?
"Zoveel kilometer op een tank" hebben we niets aan.
Hans4040 (310) PRO, 7 jaar geleden
Als je weet hoeveel er in de tank gaat kan je het uitrekenen...
massoss (0), 7 jaar geleden
60ltr gaat er in de tank.
volgens de boordcomputer moet ik ruim 750km kunnen halen.
En hij geeft tijdens rijden aan dat het verbruik schomelt tussen 7ltr a 15ltr op 100km.
kaleido 1 (1600) PRO, 7 jaar geleden
Ga je van de boordcomputer uit of meet je daadwerkelijk zoveel km op zoveel liter ?
massoss (0), 7 jaar geleden
Ik ga van mijn trip teller uit die reset ik altijd als ik getankt heb.
kaleido 1 (1600) PRO, 7 jaar geleden
Wat is de motor temperatuur ?
massoss (0), 7 jaar geleden
Drie jaar geleden nieuwe thermostaat gemonteerd omdat oude inwendig was afgebroken.
En sindsdien is tempratuur netjes op de helft van de meter.
voyager (0), 7 jaar geleden
Toch zou ik om te testen, eerst een volle tank gooien, rijden pakweg 100 km en dan weer vol tanken.Dan is met zekerheid brandstof verbruik uit te rekenen.De verbruik meters op dashboard kunnen een vertekend beeld geven.
Heino4267 (215), 7 jaar geleden
Toch zou een meting van het werkelijke verbruik over pakweg 100 km handig zijn, mét een indicatie van de omstandigheden (bv. met één koude start of 10 koude starts er in, geheel snelweg en begonnen met warme motor enz.).
Het is nu winter en mijn Mondeo 2.0 automaat van 2001 verbruikt bij deze temperaturen 1 op 8,5 met stadsritjes en koude starts en ruim 1 op 12 op de snelweg. Dat is behoorlijk wat méérverbruik t.o.v. de lente/herfst (geen airco nodig) en zomer (wel airco nodig).