Volkswagen Golf V: Geen gas

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: Bkd, Motorinhoud (cc): 200, Vermogen (kw): 103

17026

Joery29

Geplaatst door Joery29 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Joery29 (0), 7 jaar geleden

Auto start maar bij indrukken gas pedaal geen reactie!
Geen fouten aanwezig buiten nokkenassensor!
Gaspedaalsensor ok 0 tot 100%

voyager (0), 7 jaar geleden

Stelmotor loopt zwaar?Mechanisch probleem in het gasklephuis waardoor die door andere sensoren niet opgemerkt kan worden?

Joery29 (0), 7 jaar geleden

Probleem gevonden remlichtschakelaar

Joery29 (0), 7 jaar geleden

Probleem is toch nog niet opgelost 😞
Motot komd niet boven de 3000 toeren
Soms in eerste versnellen wel schakel naar tweede valt hij volledig weg gas pedaal reageert dan soms niet meer
Nokkenassensor en remlicht schakelaar vervangen
Egr gereinigd nog niet goed
Egr afgedopt nog niet goed

Wie weet raad
Geen foutcodes
Enkel spanning sensor a te laag

kaleido 1 (965) PRO, 7 jaar geleden

Waarmee is er uitgelezen , lijkt mij bijna onmogelijk dat er met deze klachten geen foutcodes zijn ?

Joery29 (0), 7 jaar geleden

Delphi

oldford (0) PRO, 7 jaar geleden

Wat is het nummer van die foutcode m.b.t. sensor a?

Joery29 (0), 7 jaar geleden

Ondertussrn nog wat verder gezocht!
Op Bepaalde kabel baar gaspedaal sensor moet 5v opals ik deze nameet heb ik maar 3.2v kabels nagemeten zijn ok liggen ook niet aan massa!
Kan ik hiet afleiden dat ecu stuk is?

oldford (0) PRO, 7 jaar geleden

17026 - Referentiespanning sensor A signaal te zwak
De foutmelding komt overeen met wat je meet, de 5v voeding voor sensoren is te laag.
Meestal komt dat doordat 1 sensor te veel 5v afneemt en de ecu niet genoeg ampere's kan leveren.
Soms is dat een kortsluiting in de bedrading of een iinterne fout in de ecu, maar die laatste zou ik niet van uit gaan.

De sensoren die gevoed worden met deze voedingsspanning 1 voor 1 losmaken en blijven meten om te zien wanneer de 5v terug komt.
Als de 5v weer terug is dan is de laatste die je los maakt waarschijnlijk de oorzaak.

Joery29 (0), 7 jaar geleden

Oldford thx voor de uitleg!
Heeft u misschien een schema welke sensors er op circuit A zitten?
Bespaard me een hoop zoek werk!
Gaspedaal en nokkenas al zeker beide maat 3.2v

Joery29 (0), 7 jaar geleden

map sensor vervangen

Hans4040 (190) PRO, 7 jaar geleden

opgelost?

Joery29 (0), 7 jaar geleden

Opgelost !!!!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.