Mercedes-Benz A 210 EVOLUTION: Continu soort zaaggeluid rechtsvoor

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 166 995, Motorinhoud (cc): 2100, Vermogen (kw): 103

Sinds 2 weken eigenaar van een A210 evolution automaat. 2003 met 121.000 nap.

Auto rijdt perfect niets mis mee. Alleen hebben we t volgende probleem:

Je hoort continu een soort zaaggeluid rechtsvoor. T minst hoor je het als hij in zijn Neutraal staat. Zodra je t in de D zet hoor je t harder. Beide stilstaand.
Als je gaat rijden neemt de geluid toe met de toerental.
T geluid hoor je niet meer als je gas loslaat. Bijv. Bij naderen stoplicht.

T klinkt als een soort lager. Iets wat de multiriem aandraait. Is dit iemand bekend?
Ik heb wel begrepen dat ze een ketting hebben en geen distr.riem.
T heeft niets met sturen te maken.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Karakan

Geplaatst door Karakan (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz A-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Ralf_Jensen (0) PRO, 7 jaar geleden

En als je stilstaat, en je geeft gas? Gaat het geluid dan ook omhoog in frequentie, samen met het motortoerental?
Zou mogelijk de dynamo kunnen zijn.

Karakan (0), 7 jaar geleden

Ja dan ook. Als t toerental omhoog gaat. In zijn vrij of rijdend dan wordt t geluid ook iets hoger. Valt me op dat t voornamelijk hoorbaar is als t koud is.

Karakan (0), 7 jaar geleden

Probleem opgelost. Was de lager van een meelooprol. Kon zo vervangen worden incl. Nieuwe riem natuurlijk. Rijdt weer helemaal op en top.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.