Honda ACCORD SEDAN: Distributie- /balansriem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 1.8 i Vtec, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 100

Hallo,

Ik ga donderdag aanstaande mijn distributie- en balansriem vervangen, dit is de vorige keer (jaar 2009 met niet originele Honda riemen) fout gegaan met een vreemd motorgeluid als gevolg.
Ik heb het toen door de dealer opnieuw laten doen met originele Honda onderdelen.
Ik ga het nu weer proberen en het schijnt dat de beide? riemen voelbaar nauwelijks strak gemonteerd moeten worden.
De Hondadealer is niet zo scheutig met info, bij deze dus de vraag of iemand mij kan helpen met de juiste afstel-gegevens.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten, Jacco

jaccou

Geplaatst door jaccou (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Honda Accord? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

JanPoloRijder (0), 6 jaar geleden

Beetje late reactie. Maar zeker interessant voor anderen die eraan beginnen. Het strak zetten van de riem moet geschieden door de riem als deze er eenmaal op zit vijf maal rond de draaien. Dat draaien doe je in de juiste richting met een sleutel op de krukaspoelie. Zo span je de riem goed. Bij mij is er een Gates riem op gegaan. Geen problemen, motor loopt prima.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Honda Accord of stel zelf een nieuwe vraag.