Peugeot 307 2.0 HDI COMMERCIAL 79KW: moeilijk starten

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RHS

Heb hier een 307 SW 2.0 (DW10TED RHS Bossch) 2004 die koud maar lastig start.
Allereerst gloeibougies vervangen die op 1 na allemaal niet gloeiden
Accu vervangen
HD pomp vervangen
Startmoter nu zwaartste model geplaatst

Maar hij start soms koud binnen paar seconden en vaak na heel lang doorstarten. Verder gaan kijken en ineens zie ik dat in de BSM er een relais is geplaatst op circuit van de lampen, startgedeelte,esp,enz. Dus de vorige eigenaar heeft of zelf of iemand anders hier in zitten knoeien.
Alles uitgelezen en kan eigenlijk niets vreemds vinden. Druk loopt goed op en zie daar ook niets wat veklaarbaar zou zijn.
Nu kan ik de BSM vervangen want ik verdenk dat ze dat relais geplaatst hebben om zo een stuk relais in de Bsm te omzeilen. Maar kan ik die gewoon vervangen of is deze ook gecodeerd?
De retour heb ik nog niet gecontroleerd. Want klant heeft auto dagelijks nodig ivm werk en deze auto is voorzien van een hondenbox die niet even over te zetten is.
En aangezien het probleem echt alleen bij koude start aanwezig is kan je maar zoeken tot de motor de 50 graden bereikt want dan is het starten en lopen.
Zij hebben bij de eerdere 307 al enorm pech gehad en ruim €5000,- aan onkosten gehad door een miskleun van een occasion bedrijf. Maar hebben die 307 compleet gestript en dus veel nieuwe onderdelen zelf.

Maar goed wat te doen?

justmike1973

Geplaatst door justmike1973 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

sjaak14 (0), 7 jaar geleden

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met die relais. Een relais is niet gevoelig voor warm/koud. Je zou het moeten zoeken in het brandstof gedeelte. Lucht wat aangezogen wordt? Brandstof dat terugvloeit?

Ipv de HD-pomp zou ik beginnen met het brandstoffilter incl. filterhuis te vervangen.

harry4203 (315) PRO, 7 jaar geleden

ik zou toch zeker de verstuiverretouropbrengst koud controleren. de kans dat dit probleem in een verstuiver zit is erg groot.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.