Mitsubishi Carisma: gasklep storing

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4g93, Motorinhoud (cc): 1800

hallo allemaal,

ik heb een probleem met een carisma, af en toe geeft hij elektrische gasklephuis aansturing storing. het lijkt wel een bekende probleem met een GDI motor. Er zijn genoeg topics hierover maar dit zijn allemaal van 15 jaar terug..

Ik heb vandaag gasklephuis eraf gehaald, hij was mooi schoon, geen roet... blijkbaar hebben ze van te voren vernieuwd. later min pool eraf en na 20 min weer erin en 15 min stationer laten lopen. na paar seconden contact uit en weer aan.. alleen storing komt steeds terug. het is een elektrische gasklephuis met een artikelnr eac60003..

ik ben van plan om hem helemaal uit elkaar halen, heeft iemand hier ervaring mee? wat gaat er meestal stuk?

ALvast bedankt

acn2016

Geplaatst door acn2016 (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 7 jaar geleden

Wat gaat er veelal stuk : Gasklep uitgesleten. Kunststof delen / tandwielen wat afbreekt ect.

Gr. paul

acn2016 (0), 7 jaar geleden

hallo Paul,

Vandaag heb ik een andere gasklephuis gemonteerd van de sloop. Hij deed eerst raar met knipperende mm lampje met storingcode 92 ( was eerst 91 ) na inleren geen storing meer. ik ga vanavond mee naar huis om te testen. Bij de oude denk ik dat de sensor stuk is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.