Volkswagen bora/passat: diesel verbruik

Bouwjaar: 1999

beste diesel rijders ik ben van plan om een bora of een passat aan te schaffen maar graag wil ik weten wat zon ding in het echt verbruikt zouden de rijders wat info willen geven tevens weet ik nog niet hoeveel pk blok ik wil hebben, suggesties??. alsvast bedankt

hus104

Geplaatst door hus104 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Bora? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden

de normale tdi ( 90 en 110 pk) neemt bij rustige rijstijl 1:20, 1:21.

de sdi (bora) zal ongeveer het zelfde verbruik hebben.

hoe het zit met de zwaardere motoren weet ik niet, maar dat zal vast iemand ander hier weten.

wicher (0), 19 jaar geleden

een verbruik van 1:20, 1:21 is in mijn ogen zeer optimistisch. Ga uit van 1 op 18 en dan zit je nog aan de zuinige kant.

Wicher

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


klopt wat arie zegt!! stationair verbruik 1:21 ;^)


paul,

wicher (0), 19 jaar geleden

Stationair is volgens mij stilstaand, ja dan zal het verbruik wel kloppen maar daar he je niet zoveel aan. Ik ben geen ruige rijder maar ik heb met mijn 110 pk nog nooit en te nimmer 1op 20 of 21 gehaald en ik denk dat er met mij vele zijn. Dus Hus Ter, ga je niet rijk zitten rekenen.

Wicher

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


idd, maar ga uit van een verbruik van gemiddeld 1:17, dan is er niks te veel gezegt!


paul,

dutch123 (65), 19 jaar geleden

Voor een Passat/Bora zou ik niet minder dan 110pk willen hebben, zeker geen sdi. Maar dit is heel persoonlijk.
Ben je een beetje sportieve rijder (voor zover dat echt gaat met een diesel ;-) ), hang je een sleurhut achter je auto of sluit je elke dag aan in de file tussen Utrecht en Den Haag?
Kijk eens waarin je nu rijdt en hoeveel vermogen je hebt bij hoeveel gewicht. Ben je tevreden met hoe snel je auto van 80 naar 120 gaat etc., etc.

Tim_vr6 (0), 19 jaar geleden

Kijk eens op deze site:

http://www.autoverbruik.nl/

log in en er staan verschillende gegevens.

hus104 (0), 19 jaar geleden

jongens allemaal bedankt voor jullie info het is ongeveer waarvan ik uit ging 1 op 18 beter dus als mijn huidig auto namelijk 1 op 13 ford mondeo 18 td 90 pk
groetjes

Tim_vr6 (0), 19 jaar geleden

Nog een leuke site voor je als je hem gekocht hebt:

www.tdiclub.nl

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Bora of stel zelf een nieuwe vraag.