Opel Vectra: Airco standaard uit bij starten auto

Bouwjaar: 2002

Wegens een defecte krukas-sensor heeft mijn auto 2 dagen bij de garage gestaan. De auto is uitgerust met een automatische airco welke standaard aan stond zodra er contact gemaakt werd op de laatst ingestelde temperatuur. Bij het uitschakelen van de auto ging de airco ook uit.

Sinds de auto terug is van de garage staat de airco standaard UIT bij het starten van de auto, deze moet ik telkens handmatig aanzetten. Ook zie ik in het display van de temperatuur "--" als ik de auto uitzet (ongeveer 2 seconden).

Hoe krijg ik de auto zover de airco weer automatisch te starten? Overigens werkt de airco verder prima.

wiemie

Geplaatst door wiemie (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

geismi (0), 19 jaar geleden

Aan de streepjes te zien bij afzetten is er een fout in het systeem aanwezig. Laat dit eerst even uitlezen voordat je andere dingen doet.

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

zit inderdaad een fout in.....daarom staan er streepjes op het display.

wiemie (0), 19 jaar geleden

Zaterdag de garage eens opgezocht. Volgens de garage is het normaal dat bij het verliezen van het contact de airco 2 streepjes geeft. Dat dit voorheen niet zo was duid op een storing die nu verholpen is (vroeger was het fout, nu goed zo zeggen ze).

Het niet starten van de airco hadden ze geen verklaring/oplossing voor. Ze hebben het systeem niet uitgelezen.

Vandaag zal ik een andere garage vragen dit verhaal te bevestigen/weerleggen.

Opeltje (0) PRO, 19 jaar geleden

dit verhaal klopt niet...er is echt een storing aanwezig..

wiemie (0), 19 jaar geleden

Er bleek inderdaad een storing te zijn.

In het systeem stond een "stuurpaneel vervangen" en een "knop uit blijft hangen". Na de uit-knop te hebben rechtgezet en de meldingen te hebben gewist was alles weer prima in orde.

Stuurpaneel zou te maken hebben met de knop en is meestal niet nodig.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.