Opel Corsa: Wegvallen van dashboard

Bouwjaar: 2002

Op willekeurige momenten vallen de wijzers van het dashboard naar beneden.Direct daarna komt alles vanzelf weer goed en brandt het lampje(handrem) even en gaat dan ook weer uit. Bericht van OPEL opgevolgd en kabelboom vastgelegd, maar nog steeds niet opgelost. nieuw (dashboard)instrument geplaatst en nog steeds niet opgelost.Iemand met nog gelijkaardige problemen?

Mario7213

Geplaatst door Mario7213 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Gerard van Ingen (0) PRO, 19 jaar geleden

Demonteer het dashboard en zet de stekker rechtstreeks op het instr. paneel. dan pas dahboard monteren.
Deze oplossing werd destijds door meriva aangereikt.
Gerard.

Mario7213 (0), 18 jaar geleden

Eindelijk lijkt mijn probleem opgelost.
Heb nieuwe stekker aangesoldeert en tot nu toe geen problemen meer gehad. Volgens OPEL Technical Support en alledaags probleem bij modellen van 2002.

Tamara11260 (0), 18 jaar geleden

helaas hebben wij ook last van wegvallen van het dashboard tijdens het rijden van de opel corsa 1,7 diesel bj 2001. Ik heb gisteren de anwb laten komen en het viel de anwbman op dat de stuurkolom (verstelbaar) veel speling had. Is dit ook een veel voorkomend probleem? Zou dit tevens de oorzaak kunnen zijn van het dashboardprobleem. Zijn er meerdere mensen met een stuurkolom met speling? Weet iemand toevallig hoe het stuurkolom weer stabiel en vast komt te zitten?
Met vriendelijke groeten van Tamara

joep5513 (0) PRO, 17 jaar geleden

Hoi mario,
Ik heb een auto met hetzelfde probleem. Stekker al verschillende keren "goed" gemonteerd. Klacht is dan even weg maar komt weer terug. Waar heb jij die stekker vandaan gehaald. Bij opel kunnen ze alleen een complete kabelboom van e300 leveren. En ze weten niet dat het probleem in de stekker kan zitten.

daninja (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik heb al eens de stekker er tussen gehaald, de kabels verlengd en de draden rechtstreeks op het instrumentenpaneel gesoldeerd.
Het is vrij rigoreus maar het werkt wel!
Daarvoor heb ik de stekker ook al verschillende keren 'goed' gemonteerd maar dit was een hardnekkig geval.
Het probleem is namelijk dat wanneer je startonderbreker/ motorstuurapparaat tijdens het starten geen communicatie met je instrumentenpaneel heeft hij ook niet aanslaat.
Als de motor eenmaal een aantal seconden gelopen heeft kan hij het instrumentenpaneel missen als kiespijn, tijdens het starten niet dus.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.