Mitsubishi Colt: achteruitversnelling maakt herrie

Bouwjaar: 2005

In januari 2005 hebben wij een Colt Invite gekocht.
Na een maand of 2 begon de achteruitversnelling herrie te maken. 't Zogenaamde 'tandenpoets geluid" wat je af en toe wel eens hebt als de tandjes niet goed in elkaar gaan was er nu elke keer als je hem in z'n achteruit zette. In mei ben ik naar de dealer gegaan en die zei dat Mitsubishi Nederland zegt dat je als je de achteruitversnelling intrapt die 3 seconden ingetrapt moet houden en hem dan pas in z'n achteruit mag zetten!! Ik zei dat 't toch geen auto uit 1920 is en dat deze nieuwe techniek dan niet echt een verbetering is, maar we moeten er maar aan wennen was het antwoord. Wat vinden jullie hier nou van??? Bij aankoop vd auto is dit nooit verteld, want anders had ik er toch nog wel even over nagedacht ok ik dit wel wilde, want 't is vrij irritant. 3 Seconden is dan best lang.

lucnan

Geplaatst door lucnan (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Colt? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Bullet (0) PRO, 18 jaar geleden

Bel zelf eens met Mitsubishi Nederland. Wij zijn ook dealer, hebben al veel colts verkocht, maar kennen dit probleem niet. Lijkt er meer op dat de dealer geen zin heeft om de bak te repareren, iets wat veel tijd in beslag neemt, en wat met claimen bij de importeur iets is waar vaak iets op moet worden bijgelegd. het lijkt me eigenlijk geen opmerking van de importeur om zoiets te zeggen, daar ken ik ze goed genoeg voor.
Ik denk zelfs dat de importeur graag zo'n klachten hoort, omdat men bij de introductie van een nieuw model graag alle probemen hoort, zodat men ze in de toekomst kan voorkomen.. Succes....

lucnan (0), 18 jaar geleden

Ik heb gebeld met Mitsubishi Ned. De man die ik kreeg vond het een raar verhaal, maar na navraag bij de technische dienst kwam hij daar op terug, want die zeiden dat het klopt dat je de achteruitversnelling ongeveer een seconde moet intrappen omdat die niet gesynchroniseerd is. Ik heb bij de dealer de mail van Mits.Ned gezien en daar stond het echt in van die 3 sec. De koppelingsplaten zijn nu vervangen en 't is al een stuk minder, maar nog niet weg. Je moet hem echt even ingetrapt houden. De demo die ik als vervanging had tijdens de reparatie maakte ook herrie bij 't in z'n achteruit zetten. We hebben voor onze vorige auto (Peugeot 206) ook een Colt gehad en daar was dit niet bij. Heb het ook nog nooit van iemand bij welk merk dan ook gehoord. Verder is 't een prima auto, maar hier baal ik wel van.

M van Werkhoven (0) PRO, 18 jaar geleden

Ook een peu 206 heeft dit probleem. Als je auto dadelijk wat ouder is dan wordt het vanzelf minder. Het is ook een kwestie van aanvoelen en gewenning. Je bent in ieder geval beter af met de Mits Colt. Overigens moet de auto wel helemaal stilstaan om in de achteruit versnelling te schakelen.

lucnan (0), 18 jaar geleden

De wagen is nu bijna een jaar oud en het wordt echt nog niet minder. Ik wilde liever weer een Japanner, omdat je daar zeker beter mee uit bent als met Peugeot, maar ik kan je verzekeren dat de P 206 dit probleem echt niet had.
Tuurlijk is het een geval van gewenning, maar omdat ik nu automatisch m'n koppeling 3 sec ingetrapt houd betekent niet dat dit minder irritant is. Erger me er nog steeds dood aan en ben ook nog steeds van mening dat dit niet normaal is. Volgens de dealer zijn er al meer klachten en zodra dit 5% is worden alle Colts teruggehaald en er iets aan gedaan. Bij het vervangen vd koppelingplaten is ook gezien dat er 1 of andere rubberen ring ofzo niet zit die er wel moet zitten en dat dit misschien het probleem veroorzaakt.
Het probleem is juist het grootst bij het starten en dan achteruitrijden als de wagen koud is. Bij het in z'n achteruit zetten na een tijdje gereden te hebben hoeft niet perse de 3 sec aangehouden te worden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.