Mitsubishi Carisma: inhouden dieselmotor

Bouwjaar: 1997

Auto houdt in bij optrekken na de koude start, komt bijna niet op snelheid in het gebied van 1500-2000 rpm. Hierbij worden ook aardige grijzige rookpluimen geproduceerd. Motor slaat echter niet af! Starten gaat zowel koud als warm goed. Als de auto op temperatuur is heb je er bijna geen last meer van, een enkele keer nog wel een tikje inhouden. Klepspeling is recent afgesteld, gloeibougies zijn nieuw, dieselfilter is nieuw. Het frappante is echter dat als je de stekker van de vervroegingsklep op de brandstofpomp losneemt (auto uiteraard niet op contact) en je start de auto weer, dat dan het inhouden voorbij is. Hij nagelt dan wel wat luider en het storingslampje gaat branden. Kan ik hiermee concluderen dat de vervroegingsklep overleden is of is dit te kort door de bocht? Als de auto op contact wordt gezet ratelt deze klep ongeveer 1 seconde (koude motor, warm slechts een tik) wat volgens andere berichten op deze site te kort zou zijn....

3234dmtr

Geplaatst door 3234dmtr (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

peter8765 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik denk ook dat je daar moet zoeken!

Bullet (0) PRO, 18 jaar geleden

De advance solenoid op de brandstofpomp is kapot, komt meer voor.
Bij een bosch dienst of dieselspecialist kunnen ze die zo bestellen , of hebben hem zelfs zo liggen, kost ongeveer 185 euro zo'n ding (toevallig gisteren nog 1 gehad) succes........
Dat ratelen bij koud is een normaal verschijnsel, er zijn er bij die zelfs 5 seconden ratelen..

Roland10244 (0), 18 jaar geleden

Heb enkele maanden terug zelfde probleem gehad.
Het was de advance solenoid.
U kan ze bestellen via autopârtshandel bij DELPHI codenummer 9108-154B (had doosje nog liggen).Daar krijg je misschien nog een fikse korting.
Vervangen zelf valt mee. Succes

3234dmtr (0), 18 jaar geleden

Het was inderdaad de advance solenoid. Had een nieuw exemplaar besteld en deze gemonteerd. De stekker van de oude moest wel op de nieuwe gesoldeerd worden. Tijdens proefrit herken ik de auto niet meer terug... regelmatig stationair toerental, minder genagel, soepel optrekken en vooral geen gewalm meer... heb achteraf bekeken dus al 2,5 jaar met een gammele solenoid te hebben gereden... Iedereen in ieder geval bedankt voor de adviezen!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.