Mitsubishi carisma 1.6: lpg g-3 probleem

Bouwjaar: 1997

hallo,
ik zit met het volgende probleem...ik heb een mitsubishi carisma 16i van '97 staan . deze loopt op benzine perfect maar op gas (LPI) op 3 cilinders. bougies zijn vervangen. maar dit helpt niets. ik heb hetzelfde probleem gehad met een peugeot 406 18i-16v maar daar kwamen we ook niet uit echter nadat de auto ongeveer anderhalve week had stilgestaan was het probleem weg en is ook niet meer terug gekomen. het filter bij de gastank is schoongemaakt. het is trouwens een vialle installatie.

hebben jullie ooit zoiets meegemaakt????

peterh8902

Geplaatst door peterh8902 (5) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Carisma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden

Ja hoor vaak genoeg

abunsc (0), 18 jaar geleden

Met mijn Space Star heb ik de vialle LPG computer kapot gehad. Deze stuurde één van de LPG injectoren niet meer aan. De dealer kon uit een andere Mitsubishi de LPG computer omruilen en toen deed mijn auto het weer.

Succes

bmwk100lt (0), 18 jaar geleden

Had net af en toe het zelfde. Zat een draadje los. lAng zoeken voor een simpel draadjes

Bullet (0) PRO, 18 jaar geleden

Bekijk je bougiedoppen eens kritisch, deze willen nogal eens doorslaan, merk je op benzein weinig van, maar op gas loopt ie dan voor geen meter meer....succes

hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden

wat zou je gaan doen als blijkt dat de motor op benzine op slechts drie cilinders loopt?

garageburgwal (0) PRO, 18 jaar geleden

Hakeem ik proef een beetje irritatie maar zou je iets duidelijker kunnen zijn ik ben nl. wel benieuwd.

hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden

Nee nee zeker geen irritatie, maar het valt mij op dat veel automonteurs verlammen wanneer autogas in het spel is. Blijkbaar heeft de vraagsteller een auto die op gas op drie cilinders loopt. Als de vraagsteller het systeem ff goed aankijkt dan ziet hij dat het een gasinjectiesysteem is waarbij de injectoren op exact dezelfde manier aangestuurd worden als de benzine injectoren. Vandaar mijn vraag wat hij zou doen als de motor op benzine op drie cilinders loopt. Voor een groot deel blijft het storing zoeken en diagnose stellen ongeacht of het gas benzine en misschien ook wel diesel betreft. In plaats van tips te geven is het misschien ook mogelijk de vraagsteller zelf de diagnose te laten stellen en hem daar bij te begeleiden. Zo leert de vraagsteller van zijn eigen metingen en bevordert zijn analytisch denkvermogen. Wow en dat komt zomaar uit twee wijsvingers.

peterh8902 (5) PRO, 18 jaar geleden

de klant is nog met de auto weg dus ik kan er nog niet verder naar kijken......maar oke.....bij ons in de buurt worden ze al snel huiverig als het om gas gaat....en worden we doorgestuurd .
ik heb geen verstand van het gassysteem dus probeer ik op deze mannier aan wat tips te komen . ik heb nog zo een installatie uit een auto gehaald en zal eens kijken of ik de computer uit kan wisselen (als het dezelfde is natuurlijk). ik hou jullie op de hoogte !!!

hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden

Is niet verstandig om mee te beginnen. Want stel de bewuste injector heeft sluiting dan is ook meteen je LPE defect. Beter is het om voedingen en de signalen te meten. Dat zou je bij benzine toch ook doen als compressie e.d. in orde zijn.

garageburgwal (0) PRO, 18 jaar geleden

Hakeem ben het met je eens dat er veel "monteurs"zijn die erg negatief doen over LPG. Wij doen erg veel LPG auto's zonder noemenswaardige problemen.

Groeten rené

peterh8902 (5) PRO, 18 jaar geleden

de klant is geweest en heeft hier en daar nog langs gasinbouwstations geweest....uit laten lezen maar zonder resultaat. ik ben met behulp van jullie info eens gaan zoeken en kwam erachter dat als ik de stekker van de eerste injector eraf haalde de motor het zelfde bleef lopen dus hierbij het euvel lag....ik kreeg wel spanning op de stekker maar werd volgens mij niet aangestuurd...ik heb een losse injector gepakt en zo even geprobeerd maar daar zat ook geen leven in. toen ben ik bij de computer gaan kijken en bleek er een slecht contact te zijn....stekker schoongemaakt en goed vast gezet en probleem opgelost !!!! hakeem en rene...jullie zijn volgens mij echte kenners en jullie hadden het waarschijnlijk wat anders aangepakt maar oke...ik ben dus hiermee niet bekend....maar wel bedankt voor de info...jullie hebben me de goede richting in gestuurd !! de rest ook bedankt voor de tips !!

gr.peter

hakeemolajuwon (0) PRO, 18 jaar geleden

Van harte gefeliciteerd, schouderklopje voor jezelf. Ik was waarschijnlijk anders begonnen.........so what BOEIEN. Het gaat erom dat je precies bent gaan doen wat ik bedoelde, ouderwets storing zoeken met gezond verstand en goede wil.

garageburgwal (0) PRO, 18 jaar geleden

Peter geweldig dat het is opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.