Mazda 121: originele Mazda autoradio's nog te krijgen ?

Bouwjaar: 1998

Mijn auto heeft nog geen radio. De voorziene inbouwschacht is echter behoorlijk groot daar de standaard mazda radio's blijkbaar ook nogal groot (hoog) zijn. Zijn deze nog te verkrijgen ? Kent er iemand een adres (België) ? Waar zijn er eventueel adapter stukken te krijgen die de inbouwschacht verkleinen ?

Bedankt alvast !

Dirk2285

Geplaatst door Dirk2285 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 121? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Harry4182 (0) PRO, 18 jaar geleden

Mazda 121 is identiek aan Ford Fiesta. Je kan bij Ford (waarschijnlijk ook bij Mazda) een adaptor kopen (kost niet veel) ofwel een nieuwe of tweedehands originele Ford radio, die passen daar ook in.

stevendochy (0) PRO, 18 jaar geleden

er is ook een inbouwkit te verkrijgen (zowel bij ford als mazda) zo kan je een universele radio monteren die goedkoper zal zijn

buzzin (0), 18 jaar geleden

gewoon even op de sloop langs gaan en uit een oude ford zo'n verloopje halen.
Ik heb zelf ook een 121 model fiesta (96) en het verloopje werkt prima voor de afwerking (al was mijn kit niet compleet en moest ik zelf een beugel maken om de radio stevig te monteren)
Ook voor de stekker (van auto naar euro-stekker) moet je dus een ford stekker hebben.
Dit is dus alles, als je een standaard radio wilt inbouwen.
Een ford radio zou er in 1 keer in moeten passen, maar denk dat ze in verhouding te duur zijn

Dirk2285 (0), 18 jaar geleden

Heb tweedehands een ford radiootje gevonden, 20¤ (aanpassingskit kwam duurder uit) ! Bedankt alvast !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 121 of stel zelf een nieuwe vraag.