Peugeot 307: 307 110Pk HDIFap koelproblemen.

Bouwjaar: 2002

Zijn er problemen bekend omtrent de koelwater temperatuur bij dit type auto, bij het trekken van een caravan van 1350 kg, en rijden door Frankrijk, bij een gemiddelde buiten temperatuur van 27 graden, loopt de motor temp. te hoog op, dit gebeurd bij snelheden rond 100km/h en stijgingen in de weg(autoroute)en loopt wel tot 115 graden op, waardoor hij koelvl. via de dop van het expansievat er uitgooit, de airco wordt op dat moment ook uitgeschakeld, dit wordt automatisch geregeld. de koelmotor blijft ook constant draaien omdat de motor temp bij vlakke weg ook al rond de 100 graden zit.(dat werkt dus goed)
Volgens de techn.gegevens mag dit type auto 1500 kg trekken.

bij sommige modellen kan je nog kiezen voor een ander type radiateur, warme landen, maar die is niet beschikbaar voor de DWATED FAP bij PTN.

R.H.

Geplaatst door R.H. (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Oxo8322 (0) PRO, 18 jaar geleden

Laat eens storing uitlezen
Controleer of beide (koelvin) snelheden werken met de testkast.
(weerstanden gaan nog wel eens kapot)
Na het inschakelen van de airco moet de vin op de lage snelheid gaan draaien.
vgr Oxo

R.H. (0) PRO, 18 jaar geleden

deze uitvoering heeft maar 1 koelvin.

Bij +- 97 graden draaid de koelvin op vollle kracht, ook tijdens rijden.

Oxo8320 (25) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb het ook over "beide snelheden"
Dus 1 vin 2 snelheden.
Als ik het goed lees werkt de lage snelheid niet.
Draait de vin als je de airco inschakeld??????
vgr Oxo

wout12308 (0), 15 jaar geleden

Wel een late reaktie, maar beter laat dan nooit. Kijk even op 307 forum.nl. Ik heb precies hetzelfde gehad en er is dus wel degelijk een andere radiateur te krijgen. Er zit waarschijnlijk een hoop vuil tussen de condensor en de radiateur. Ook zal de radiateur uitwendig vervuild zijn, dit is slecht te zien.

R.H. (0) PRO, 15 jaar geleden

Zeker een late reactie,

Peugeot leverd echt geen ander type radiateur, importeur is toen de tijd al op de hoogte gebracht van het probleem destijds.

Vuil en andere vervuilingen waren bij dit probleem niet aan de orde.

Het bleek een begin staduim van een lekkende koppaking te zijn, hete uitlaatgassen werden in het koelsysteem geblazen.

wout12308 (0), 15 jaar geleden

Er is echt wel degelijk een andere radiateur leverbaar deze is bij peugeot niet op chassisnummer van je auto te vinden, maar op type. Zo kunnen ze bij peugeot op een 'warme landen' radiateur komen. Enige nadeel bij peugeot was dat hij niet meer terug te doen was als hij niet zou passen. Dit kon bij Brezan wel. Ik heb zelf een radiateur van brezan erin gezet, dit was een valeo (origineel ook valeo). Deze radiateur heeft een koelblok van 27 mm tegenover de oude die maar 20 mm dik was.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum