Volkswagen Golf: Startproblemen,startblokkering 17978

Bouwjaar: 1995

Beste techneuten,

Ik heb af en toe last van dat mijn stuurapparaat van Golf 3 wordt geblokkeerd(immobiliser,anti-diefstal ,wegrijblokkering)
komt allemaal op zelfde neer.Dus motor slaat aan na 1 a 2 seconde slaat motor weer af.Als ik hem uitlees dan geeft de code 17978.Dat doet hij met alle 3 sleutels die ik heb.
Ik zelf denk dat ik de de ring om het contactslot die naar de computer moet vervangen.Omdat hij niet altijd doet dan vervang je hem niet zo snel want hij kost ¤ 80.00.Moet je nadat je de immobiliser hebt vervangen de sleutels opnieuw programmeren?

Graag zou ik hierop antwoord willen.
Alvast bedankt.

Groeten,Orhan

Orhan

Geplaatst door Orhan (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

freggel (0) PRO, 18 jaar geleden

De ring om je contactslot is niets anders dan een antenne, hiervoor hoef je de sleutels niet opnieuw in te leren. Als de storing zich maar af en toe voordoet is de goedkoopste methode eerst de stekkeraansluiting van de spoel (ring om je contactslot) naar de wegrijblokkering schoon te maken. Met een klein beetje contact-spray. Niet in de spoel zelf spuiten, anders kan de spoel door de contact-spray defect raken.

Orhan (0), 18 jaar geleden

Beste techneuten,

Door het vervangen van het codespoel om het contactslot is het probleem nu opgelost.
Dus niet aarzelen gewoon vervangen en hij doet het als een beer.

Bedankt verder.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.