Renault Clio: wiellager vervangen: zelf doen?

Bouwjaar: 1994

is een voorwiellager vervangen lastig? de garage adviseerde me de betreffende fusee mee te brengen zodat zij het lager erin kunnen persen. Ik las echter ook iets over het gebruik van een stuk buis met de juiste afmeting om het lager eruit te kloppen. kan dit? Of is dit een riscante onderneming? (ik heb wel eens schijven en blokken e.d. vervangen, dus beetej sleutelen lukt wel)

bartje2212

Geplaatst door bartje2212 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

claesset (0), 18 jaar geleden

Hangt een beetje af van het type, soms zit het lager in de veerpoot, soms in de schijfrem. Als dat laatste zo is, dan valt het mee, dan moet de schijf eraf en kun je die meenemen naar de garagist. Die fusee is ook niet onverstandig, je kunt er dan ook makkelijk bij, kost weinig en is een afkeurpunt. Het grootste probleem zal worden de naafbout los te krijgen, die wil nog wel eens erg vast zitten. Slagmoersleutel helpt dan.

jaap4744 (0), 18 jaar geleden

naaf los halen dop maat weet ik niet uit mijn hooft dacht 32 verleng pijp er op en hij gaat makelijk los. zoo doe ik het altijd fussee onder je arm naar garge ff laten persen zoo klaar gr jaap

bartje2212 (0), 18 jaar geleden

dank heren! Gaat een dezer dagen gebeuren zodat ik daarna weer geruisloos kan scheuren=netjes rijden

harnak (0), 18 jaar geleden

je kunt pech hebben dat de aandrijfas muurvast zit renault gebruikt een speciale trekker er voor

bartje2212 (0), 18 jaar geleden

vanwege het weer ga ik toch maar ff naar de garage. Bedankt voor de info! wereldsite is dit! thx

bartje2212 (0), 18 jaar geleden

heb er ff naar laten kijken: het bleek de band te zijn en niet het lager....pfff. scheelt n hoop!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.