Daihatsu Feroza: Extreem hoog brandstofverbruik

Bouwjaar: 1993

OK, het is wat kouder, dus dat een oud beestje iets meer drinkt is normaal. Echter, het verbruik van mijn Feroza is momenteel 1 op 6. Daar moet toch zeker 1 op 8 van te maken zijn.

Nergens lekkage van brandstof. Carburateur onlangs nog af laten stellen door de garage. Waar kan het probleem zitten en is dit makkelijk op te lossen?

Kloes

Geplaatst door Kloes (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Feroza? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

Ben1010 (0) PRO, 18 jaar geleden

Weet je zeker dat je een Feroza met carburateur hebt ? de meeste zijn namelijk EFI. je kan de auto uit laten lezen op foutcode's. ik denk dat de temperatuursensor het probleem is.

Kloes (0), 18 jaar geleden

Ja, ik zeg toch niets voor niets: "Ik heb laatst de carburateur laten afstellen". Dus het kan de temperatuursensor niet zijn, want die zit er niet in.

Wauter (0) PRO, 18 jaar geleden

Nou Niels, het was maar een suggestie van Ben, kun je ook wat aardiger op reageren.

Kloes (0), 18 jaar geleden

Zo onaardig reageer ik toch niet? Dit is gewoon een suggestie die niks met mijn vraag te maken heeft.

Wauter (0) PRO, 18 jaar geleden

Die carburateurs drinken wel iets meer dan de EFI modellen, loopt de temperatuur meter normaal op?

Kloes (0), 18 jaar geleden

Ja, temperatuur loopt normaal op. Onlangs koelvloeistof vervangen, loopt allemaal mooi door.

Wauter (0) PRO, 18 jaar geleden

Rechtervoet minder ver indrukken...

Kloes (0), 18 jaar geleden

Top tip! Nooit zelf aan gedacht! ;)

Wauter (0) PRO, 18 jaar geleden

Serieus, wat heb je er normaal mee gereden dan, is namelijk niet extreem voor dit type auto

Kloes (0), 18 jaar geleden

In begin zat ik nog tegen de 1 op 8 aan. Volgens papieren kunnen ze 1 op 10, maar dat lijkt me utopie. 1 op 6 is wel heel erg laag.

Wauter (0) PRO, 18 jaar geleden

Misschien kleppen eens stellen, luchtfilter schoon?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Feroza of stel zelf een nieuwe vraag.