Opel Omega: LFR ???????????

Bouwjaar: 1997

Hoe kan ik controleren of de LFR kapot is ????

Ik blijf een probleem houden met een slecht teruglopend toerental. Ook na reiniging van gasklep/huis en de LFR geen resultaat. Bougies zijn vernieuwd en slangen+banjobout zijn open.
Wanneer ik de stekker van de LFR aftrek valt het toerental snel terug naar normale waarde. Dus de LFR regelt wel. Daarom blijf ik met de bovenstaande vraag zitten.

Mistral

Geplaatst door Mistral (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Omega? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Martijn7427 (0), 18 jaar geleden

Welke motor zit erin?
Volgens mij regelt de LFR juist NIET, want als je de stekker er af trekt, dus zonder dat de LFR wordt aangestuurd loopt je toerental wel terug. Ik denk dat ie kapot is.

Martijn

tijne (0), 18 jaar geleden

ben ik het mee eens martijn

c-diesel (0), 18 jaar geleden

Als je de stekker van de KFR eraf trekt dan moet de motor direct afslaan. Als de motor langzaam terug zakt of zelfs niet afslaat dan is er een probleem met de LFR of trekt hij misschien valse lucht.

Mistral (0), 18 jaar geleden

Het gaat om een 2.0-16v. Dus als ik het goed begrijp, moet de LFR afsluiten wanneer je de kabels eraf trekt. Hij blijft vrolijk doorlopen, dus of de LFR is defect of de aansturing is niet in orde. Ik gok dan maar dat het om de LFR gaat en ga morgen wel even bij de sloop langs om een andere te monteren.
Mocht mijn gedachtengang niet kloppen laat me het dan even weten !

cdk (0), 18 jaar geleden

Ik adviseer geen sloop LFR te halen, maar gewoon een nieuwe bij de dealer. Dit onderdeel is erg gevoelig en schoonmaken heeft soms geen effect meer. Mijn ervaring is: om de 30.000 km vervangen.

Mistral (0), 18 jaar geleden

185 euro per 30000km !?!?!?!? het moet wel leuk blijven. Ik heb er net 1 gemonteert van de sloop (50 euro). Zo meteen ga ik er een stukje mee rijden en hou jullie op de hoogte of het probleem verholpen is.

c-diesel (0), 18 jaar geleden

Bij opel is er ruil deel voor te verkrijgen. De prijs weet ik zo niet, maar is zeker geen 185 euro.

astra rijder (0), 18 jaar geleden

Mijn lfr/stappemotor was bij de dealer 155 euro in of ex btw dat weet ik niet precies meer.
Dus het kan best kloppen dat hij zo`n 185 euro kost.
Maar ik ben het met cor eens geen sloop maar nieuw want je weet niet of hij nog helemaal goed is.

Groetjes
Astra Rijder

Mistral (0), 18 jaar geleden

Ik ben weer terug, het probleem is NIET verholpen. Ik heb een beginnersfout gemaakt, het probleem doet zich voor bij gas en niet op benzine. Vervolgens de gasverdeler schoongemaakt maar helaas ook zonder resultaat. Wie weet raad ??????

tijne (0), 18 jaar geleden

ja dan verandert het verhaal hellemaal mistral.

dan kan je het beste even langs een erkent gas inbouw station rijden en vragen of het systeem uit gelezen kan worden?

gr tijne

c-diesel (0), 18 jaar geleden

Gas vedeler vervangen. Is een vaker voorkomend probleem. Met alleen reinigen is het probleem niet op te lossen(je kunt hem niet goed genoeg reinigen)en de nieuwere versies hebben een verbeterde uitvoering, die je ook geleverd krijgt als je een nieuwe besteld.

Mistral (0), 18 jaar geleden

Waar wordt het probleem in de gasverdeler dan veroorzaakt?
Onderin bij het membraam of is het de gasschuif die niet soepel meer loopt. Hij ziet er brandschoon uit en ik kan geen slijtage plekken ontdekken.
Verder viel me ook op dat bij het blijven hangen van het gas, het rode lampje van de schakelaar gaat branden. Dus hij herkent een foutmelding. Welke foutmeldingen kan een G3 installatie registreren?

c-diesel (0), 18 jaar geleden

Meestal is het een vervuiling onderin het gedeelte waar de regelschuif inzit, en dan in de fijne kanaaltjes die daarin zitten. Daar kun je niet bijkomen om hem te reinigen.
Ik weet zo niet precies welke foutcodes het gas systeem kan opslaan.

maral (0), 18 jaar geleden

als je een g3 instalatie hebt die origineel gemonteerd is is dat een koltec en deze heeft een zelfdiagnosesysteem.
je moet dan de schakelaar er uit halen en daaraan zit een grijze loze draad deze moet je doorverbinden met de min en dan op contact zetten dan gaat het lampje op de schakelaar knipperen bijvoorbeeld 1 keer en 2 keer dit herhaald hij 3 keer wat dus een code 12 aangeeft als je deze code weet kan ik je misschien wel verder helpen

groetjes marco

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.