Toyota Carina E: Trilling in de voortrein bij optrekken.

Bouwjaar: 1995

Toyota station 2.0 GLI op G3.
Tijdens optrekken, zowel bij lage als hoge snelheden, begint de voortrein te trillen. Wat kan dit zijn?
Bij constante snelheid geen problemen.
Tevens draait de motor stationair wel op 1 toerental +/- 800 rpm. maar voel je de motor trillen in het stuur.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

E-J

Geplaatst door E-J (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Carina? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

PL (0), 18 jaar geleden

Dit zou een speling / onbalans in de aandrijfassen kunnen zijn.

E-J (0), 18 jaar geleden

Best PL,

Hoe is dit op te lossen en heb je enig idee van de kosten van reparatie?

PL (0), 18 jaar geleden

Auto opkrikken en de voorwielen er afhalen. Vervolgens even kijken / voelen of er speling op de homokineten van de aandrijfassen zit. Een complete aandrijfas kost ergens in de 300 euro, een homokineet aan de wielzijde alleen zo'n 150 euro. Maar op de sloop zijn er ook te koop. Maar eerst moet je er wel zeker van zijn dat het dit is.

flow (0), 18 jaar geleden

als je op trekt,trekt dan de auto naar een kant of niet.

E-J (0), 18 jaar geleden

Beste Alan,

De auto blijft in een rechte lijn rijden maar begint te trillen.
Zodra je op kruis snelheid bent is het trillen over.
Dus bij optrekken en accelereren trillingen en geen wijziging van koers. Kun je hier wat mee? Alvast bedankt.

PL (0), 18 jaar geleden

Hallo E-j heb je al aan de aandrijfassen gevoeld of je speling hebt? Rij anders even langs een dealer deze heeft dit in een paar minuten gezien.

flow (0), 18 jaar geleden

Ik heb het ook gehad op mijn auto,balanceren en uitlijnen heeft niet geholpen,tot dat ik de olie ging verversen en bij de controle van het onderstel stom toevallig aan de homoconeet begon te trekken aan de versnellings bak zijde en zag dat het huis van de homoconeet speling had,ten opzichte van de as,op de sloop een andere gehaald,en het was opgelost.

E-J (0), 18 jaar geleden

De aandrijfassen net handmatig geprobeerd te draaien.
De auto staat in de versnelling en de aandrijfas aan de bijrijderszijde kan ik bewegen (een paar milimeter draaien) en de bestuurderszijde staat gewoon stil (vast geen beweging).
Geeft dit meer inzicht in het probleem??

Michiel7811 (0), 18 jaar geleden

Trilling in de voortrein, misschien vierkante wielen?

E-J (0), 18 jaar geleden

Michiel,

In geval van vierkante wielen moet de auto toch bij elke snelheid trillen? De auto trilt alleen bij optrekken/accelereren. Nog andere voorstellen?

Martijn7427 (0), 18 jaar geleden

Heb ook een Carina gehad. Trilde alleen bij optrekken met koude motor en bak. Vocht op de koppelingsplaat. Trilt hij bij jou ook bij optrekken met warme motor?

Martijn

E-J (0), 18 jaar geleden

Martijn,

Ja, zowel bij warme als koude motor.
Vocht op de koppelingsplaat? Kan dat ook vanzelf weer verdwijnen?

PL (0), 18 jaar geleden

Je speling lijkt niet echt groot te zijn dus dat zal niet erg veel trillen. Een natte plaat/ drukgroep merk je vaak alleen als alles koud is want het beetje vocht verdampt als de bak en blok warm zijn. Ik zou zelf even langs de dealer rijden om te laten kijken en zonodig een stukje te laten rijden.

E-J (0), 8 jaar geleden

Uiteindelijk de auto verkocht. Koppeling moest worden vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Carina of stel zelf een nieuwe vraag.