Renault Megane: wiellager voor

Bouwjaar: 1999

Hallo
Ik moet binnenkort mijn rechter voorwiellager en de distributieriem vernieuwen.Wie kan mij vertellen of de distributieriem te doen is bij zo´n renault megane 1.4 16v zonder speciaal gereedschap.Zelf werk ik bij de vw dealer.

dejandeco

Geplaatst door dejandeco (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

marius7230 (0), 18 jaar geleden

Hoi dejandeco
Niet aan beginnen zonder speciaal gereedschap, want onderste krukastandwiel zit los op krukas ( geklemt met poulie) als je de onderste krukasbout los zet en je denkt het tandwiel aan te tekenen ben je je vaste punten kwijt.
Speciaal gereedschap is niet meer duur ( midlock)
gr marius

dejandeco (0) PRO, 18 jaar geleden

Hallo Marius
Bedankt voor je aantwoord.Dat heb ik meer gehoord dat de tandwiel los zit.Maar als ik alleen krukas vast zou zetten, zou dat dan voldoende zijn denk je?De krukas wordt toch vastgezet door middel van fixeerpen bij de 4e cilinder onderin.Daarvoor moet je toch een torx bout eruitdraaien net onder een sensor?Ik hoop dat je me meer over kan vertellen.En alvast bedankt voor je aantwoord.

graalus (0) PRO, 18 jaar geleden

Zoals Marius al zei: niet aan beginnen zonder speciaal
gereedschap,het risico dat het fout gaat is behoorlijk.
mvrgr dennis.

arjankempeneers (0) PRO, 18 jaar geleden

Je moet ook gereedschap hebben om de nokkenassen te blokkeren via de afdichtstoppen aan de versn-bakzijde van de cilinderkop. Ik geloof dat je bij midlock ca. 60 euro betaald voor een blokkeerset.

willie12155 (0), 18 jaar geleden

Die torx bout moet je eruit draaien (zit helemaal rechts onder aan de voorkant van het onderblok boven) en daar moet je dan een blokeer stift inschroeven zodat de krukas tegen de stift valt. Let op bij vast draaien van de krukaspoeliebout als je klaar bent dat je zeker weet dat de krukas nog tegen de stift zit. Door los halen van de riem wil wel eens de krukas terug draaien.Is wel belangrijk
Succes!

mvg Willie

dejandeco (0) PRO, 18 jaar geleden

Hallo
Klopt het dat als je krukas blokkeer dat je hem dan in 1 richting blokkeert. Ik kan hem dan niet verder naar rechts draaien maar wel terug nar links.En de twee afdicht doppen bij de nokkenas kan je die zo eruit halen of zijn dat soort keerringen want daar moet je de nokkenassen vastzetten.

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Ja dat klopt. Je draait de krukwang tegen de bdp-stift.

dejandeco (0) PRO, 18 jaar geleden

Ok bedankt Henk. Ik ben net bezig geweest en zag ook dat ik waterpomp moet vervangen want die heeft veel speling op de tandwiel.

Reagi (0), 18 jaar geleden

Ik heb de gewoonte om een waterpomp die aangedreven wordt door de distributieriem systematisch te vernieuwen bij een riemvervanging. Zeker bij deze motor is dat geen overdreven maatregel.

dejandeco (0) PRO, 18 jaar geleden

Bedankt allemaal voor de reacties.Het is me gelukt.Waterpomp is ook gelijk vernieuwd daar kwam eerst een ratelend geluid vandaan maar nu is dat weg.Hij loopt weer netjes.Dus bedankt jongens.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.