BMW 3-Serie: Uitlaatgassen ruik je in de auto

Bouwjaar: 2000

Hallo,

Bij mijn 320d uit 2000 ruik ik uitlaatgassen in de auto, het komt binnen via de ventilatieroosters. Het flexibele deel van de uitlaat is niet kapot en de uitlaatspruitstuk pakkingen zijn al vervangen ook die naar de turbo loopt

BvdB

Geplaatst door BvdB (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Jannes5119 (0) PRO, 18 jaar geleden

Misschien de standkachel uitlaat losgeschoten of beschadigd

harry folkers (0) PRO, 18 jaar geleden

lekken via verstuivers mischien

gert3659 (335), 18 jaar geleden

bjorn,
ik heb al twee stuks gemaakt uitlaten van 320d dat is inderdaat de flexibele stuk die kapot is maar je ziet dat niet dat heeft en ijzere plaat rond je moet de auto ktarten en onder eens kijken wel als die motor koud is ziet je rook uit komen, dat is samen met de kat de kosten zijn hoog

René9581 (0), 18 jaar geleden

Ik rijd ook een 320d. De stank die je ruikt komt langs de losgelopen verstuiver(s) omhoog. Aandraaien op 9 nm en klaar. Het beste is natuurlijk nieuwe ringen onder de verstuivers te monteren. Overigens vind je waarschijnlijk onderin je luchtfilterhuis sporen van olie. Die worden daarnaartoe verdreven door de rijwind.
Het flexibele stuk ruik je volgens mij in de auto niet.
Gr. René

gert3659 (335), 18 jaar geleden

rene,
ik heb nu een kapote flexibel maar geen foto om u te laten zien

BvdB (0), 18 jaar geleden

Hallo René,

Bedankt voor je reactie ik heb inderdaad een tijdje terug 1 verstuiver eruit gehad om deze te testen en het brandplaatje niet vervangen (stom) dus dan zal het dit wel zijn. olie in het luchtfilterhuis heb ik niet, er zit wel altijd een heel klein beetje olie aan de binnenkant van de slang die naar de intercooler loopt.

René9581 (0), 18 jaar geleden

Bjorn,
Dat is merkwaardig. Ik heb namelijk altijd wat olie onder in mijn luchtfilterhuis en elke ca. 40.000km trek ik mijn verstuivers na. De eerste 2 zitten altijd los. Misschien komt dat doordat ik gechiptuned rondrijd. Maar daarom lekt er altijd wel wat olie mee. Rijd jij ook gechiptuned?

Gr. René

BvdB (0), 18 jaar geleden

Hallo René,

Nee, ik rij niet gechiptuned

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.