Renault Scenic: automaat gaat in storing na 3 versn

Bouwjaar: 1997

aut gaat op het moment van oversch naar 4 in storing uitlezen geeft aan toerental. sensor vern bedrading geheel doorgemeten auto naar autrans geweest comp uitgewisseld bdpsensor vern. gaskleppot. meter vern hij blijft de zelfde storing aangeven

lodewijks6624

Geplaatst door lodewijks6624 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Teruggaan, is garantie lijkt me.

lodewijks6624 (0) PRO, 18 jaar geleden

de auto is bij ons in de garage

Patjuh8423 (0) PRO, 18 jaar geleden

Boven op de bak zit als het goed is een zwart blokje die van de pook een signaal krijgt in welke stand deze staat werkt met weerstanden.deze is af te stellen door hem te verdraaien en dan de weerstand te meten.deze sensors gaan wel vaker kapot bij clio's en bij scenics anders moet je autotransmission in veenendaal even bellen doen veel met automatenbakken van franse auto's. 0318-500044

Erwin2923 (0) PRO, 18 jaar geleden

Als het een 1997 Scenic is gaat het denk ik om een AD4 automaatbak.Als dit zo is dan heeft hij bovengenoemde PRNDL schakelaar op een andere plek zitten.
Gaat jouw foutcde mischien over het output-signaal vd bak ipv motor-toerental.(we hebben wel eens meegemaakt dat scanners verkeerde sensor aangeven)
Zoja, laat het even weten dan heb ik nog wat suggesties.

vr.groet
Erwin Machielse

primera p11 (0), 18 jaar geleden

Als autrans hiermee bezig is geweest en het niet opgelost heeft, moet je hier toch mee teruggaan?.
Lijkt me toch een vorm van garantie?.
De auto is toch met deze klacht daar neer gezet?.
Niet opgelost, dus teruggaan.

lodewijks6624 (0) PRO, 18 jaar geleden

bij autrans hebben ze gezegd dat het vermoedelijk in de kabelboom moest zitten deze hebben we compleet gedemonteerd en aan de hand van schema s doorgemeten

j.senders (0), 18 jaar geleden

wij zitten ook met een zoon soort probleem.de auto rijd in 3 weg,maar schakeld wel op tijd naar 2 en naar 3 maar zodra die naar 4 gaat,gaat ie in noodprogramma.het is een laguna bj '96.
bedrading doorgemeten is goed.nieuwe solarnoids erop en nog steeds hetzelfde.wie helpt??
groeten Ron ATS Den Haag 0703991494

ARTHUR KOEMAN (0) PRO, 18 jaar geleden

meerdere x meegemaakt dat boutjes van een deksel aan het hydr.blok losgelopen waren en deze storingen veroorzaakte .
hiervoor de 1e x het blok vervangen later na uitbouwen van hydr.blok bouten met loct vastgezet en blok gemont.auto"rijden nog steeds goed en hebben per auto e 400 bespaart 4 uur werk

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Arthur, jij hebt het over een DP0 en in een scenic van '97 zit een AD4.

Cees; jij zult er ongetwijfeld alles al aan gedaan hebben cq omgewisseld maar ik zie nergens een foutcode (zowel inspuitsysteem als automaat). Als de bak in noodloop gaat is er een foutcode.
De foutcode van een universele tester hoef ik niet want die is 9 van de 10 keer onbruikbaar en dus waardeloos.

Patjuh8423 (0) PRO, 18 jaar geleden

Cees heb je die gasten in veenendaal al geprobeerd? moet je echt even doen ik zal niet zeggen dat ze beter zijn dan autrans maar minstens even goed.tel:0318-500044

126 (0) PRO, 18 jaar geleden

een hiedroliek probleem denk ik.hij slipt en dat is maar even en hij slaat dat zeker op als fout code. dus bij dealer uitlezen

Henri4478 (0) PRO, 18 jaar geleden

Zonder een foutcode is dit probleem nooit op te lossen of iemand moet het meegemaakt hebben. Waarschijnlijk zal kickdown ook niet werken want dit is een noodlopp programma en darom gaat ie ook niet naar 4e

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.