Mazda 626 1.8: Tikken bijna altijd

Bouwjaar: 1993

Onze Mazda 626 tikt bijna altijd, koud of warm, als hij koud is iets erger, ligt dit aan de klepstoters?

Wat kan ik hier het beste aan doen, stoters vervangen of ander olie ? ik gebruik nu 10 w40.


arninkhof

Geplaatst door arninkhof (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

qengelberts (0) PRO, 20 jaar geleden

Je kan bij een beetje autospeciaalzaak een goedje halen wat de fiscositeit van de olie verbeterd. Daarmee los je niet het probleem (niet echt een probleem) mee op. Maar het geluid is dan weg.
Het tikken wat je hoort hebben bijna alle 626 modellen van 1992 tot 1997.
Met groet Quentin

Tim11463 (0), 20 jaar geleden



Tim11463 (0), 20 jaar geleden



RoelV (0) PRO, 20 jaar geleden

Volgens mij (n gegevens) heeft deze auto hydraulische klepstoters en hoef je niks te stellen. Het tikken kan inderdaad wijzen op versleten klepstoters. Dunnere olie wil nog wel eens helpen.

patje8415 (0), 20 jaar geleden

de hydraulische klepstoters tikken. Dit is niet schadelijk overigens, wel hinderlijk.



daarom is mazda vanaf 1998 weer teruggestapt op klepmechanismes die eens in de 100.000 gesteld moeten worden.



die van jou worden dus automatisch gesteld. Overigens is 10w40 olie prima, probeer eens een ander merk, bijvoorbeeld Total Quartz of Valvoline 10w40



De ene motor doet het meer dan de andere. Het tikken wordt veroorzaakt doordat er op dat moment geen olie bij het klepje zit.

De oplossing is een oliefilter MET KLEPJE te gebruiken, waardoor de olie niet terugzakt naar beneden bij stilstaande motor.



De mazdadealer heeft dit filter (op verzoek)

vellinga (0) PRO, 20 jaar geleden

hallo,het probleem wat je beschrijft hebben wij ook gehad in onze werkplaats, het probleem zit in de oliepomp waar de druk-

regelaar van vast blijft zitten. Komt meer voor bij de 626 van

1992-1994.Er komt in pomphuis een braam waardoor de oliepomp geen druk genoeg kan opbouwen.De meeste auto"s met dit probleem zijn door mazda onder garantie al eens gerepareerd ,de auto van jou dus niet.Pomp vervangen en het probleem is opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.