Daewoo-Chevrolet Nubira: Electro storing

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

heb hier een daewoo nubira 2.0 waarvan de ramen elektrisch, aanjager, airco en de ventilator van de moter niet meer werken, als je het relais rechtreeks stroom geeft funktioneerd alles weer, maar dan moet je wel het kabeltje weer lostrekken als je de motor weer afzet. De dealer heeft gezocht maar heeft nog niets gevonden, heeft voorgesteld om een byepass te maken.
Heeft er iemand nog een goed idee ????

andy1956

Geplaatst door andy1956 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chevrolet Nubira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

henk kroezenga (0) PRO, 18 jaar geleden

heb je hem wel bij de echte dealer gehad? het is namelijk wel een vaker voorkomende storing. achter het handschoenenkastje zit een massaverdeelblok die waarschijnlijk verbrand is.

andy1956 (0), 18 jaar geleden

Hallo Henk, ik heb de auto bij Het Motorhuis Gouda B.V. gebracht dit is volgende site van Daewoo een officele dealer, maar kun je mij ook vertellen hoe dit massaverdeelblok er uit ziet, als ik het handschoenenkastje loshaal zie ik twee verschillende blokjes waar draden in gaan maar niet verder doorverbonden worden. Naar mijn inziens zijn dit twee eindblokjes. Verder zie ik geen verdeelblok. Kun je mij ook vertellen hoe dit verdeelblok er uitziet en waar ik deze kan vinden en hoe kan ik dan zien of deze is doorgebrand.

henk kroezenga (0) PRO, 18 jaar geleden

als je van die ""eindblokjes"" de achterkant eruit wipt,zijn de pootjes waarschijnlijk verbrand. let vooral op waar alle zwarte draden samen komen.ik knip meestal het verdeelblok er tussenweg en soldeer alle draden aan elkaar.wel kleur aan kleur graag.

andy1956 (0), 18 jaar geleden

Henk, heb bij deze eindblokjes gekeken bij de een blokje waren er drie pootjes verbrand, maar deze paarse draden waren al doorverbonden. Andere pootjes waren niet verbrand is het de bedoeling dat ik alle draadjes met elkaar door verbind. Anders weet ik het ook niet meer, vandaag heeft alles het gedaan zonder de byepass van de ANWB te gebruiken, maar nu weer het zelfde probleem weet je nog andere oplossingen.

henk kroezenga (0) PRO, 18 jaar geleden

waren bij die verbindingstekkers geen zwarte draden?kijk anders nog even aan de bestuurderskant bij het stuurkolom.daar zit ooknog ergens een verbindingsblok aan een kabelbundel vastgetaped.mocht dit niet lukken dan zal je wel met een schema aan het meten moeten.

andy1956 (0), 18 jaar geleden

Henk, als ik naar het tweede blokje kijk zie ik de volgende draden (loos zwart zwart loos zwart zwart zwart loos zwart ) naast elkaar moet ik deze zwarte draden allen bij elkaar doen. Het eerste blok zie ook nog bruine draden moeten die ook geknipt worden en aan elkaar gelast worden.
Al vast bedank voor je moeite om dit probleem te beantwoorden.

henk kroezenga (0) PRO, 18 jaar geleden

je kunt het beste van de verbindingsblokjes de achterkant eruit wippen dan kun je aan de pootjes zie hoe deze doorgelust zijn

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chevrolet Nubira of stel zelf een nieuwe vraag.